سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 337720
۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که ورود به مسائل جناحی و جریانی، آفت عاشورا و غدیر می باشد گفت: شعائر الهی دولتی نیست و نباید یک ریال از بودجه های دولتی در این کار استفاده کرد، باید به صورت مردمی حمایت و هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر با اشاره به این که سپاه در بستر ولایت ایجاد شده است، اظهار داشت: انتظار از سپاه این است که همیشه فعال و نقش  آفرین باشد و دینش را به ولایت ادا کند.

وی با تاکید بر این که بازسازی واقعه غدیر  ادای دین به ولایت است، تصریح کرد: در این زمینه با بنیاد بین المللی غدیر که مسئول پیگیری امور فرهنگی غدیر است، هماهنگ باشید تا با استفاده از امکانات یکدیگر، اقدامات خوبی را به نمایش بگذارید.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری مردمی کردن بازسازی واقعه غدیر را امری لازم عنوان کرد و گفت: عاشورا و تاسوعا برنامه تجدید با ولایت است و برای مردم باید فرهنگ سازی شود که غدیر نیز همین گونه می باشد.

آیت الله خاتمی با بیان این که ما در مراسم عزاداری اهل بیت(ع) سنگ تمام می گذاریم در حالی که ائمه معصومین(ع) به مسئله شادی نیز تاکید بسیاری داشته اند، افزود: ائمه معصومین(ع) همان گونه که به عاشورا و تاسوعا عنایت دارند، به برپایی غدیر نیز توجه داشته اند.   

وی با اشاره به این که بازسازی واقعه غدیر به نحوی ابراز عاطفه و در راستای شور ولایت است، گفت: این شور را باید با شعور الهی گره زد؛ و در این مراسم خطیبی بلیغ را انتخاب کنید تا بهترین مطالب را منتقل کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تاکیدات حضرت امام(ره) مبنی بر این که «غدیر یک روز نیست و باید همیشگی باشد»، ابراز داشت: اگر قرار باشد مراسمی برگزار شود و غدیر امروز در آن جای نداشته باشد چه تفاوتی با غدیر قبل از انقلاب می کند؟

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که 40 مورد بعد از انقلاب پیش آمده است که با رهبری پیامبرگونه امام(ره) و آیت الله العظمی خامنه ای جان انقلاب نجات داده شده است، افزود: غدیر امروز با محوریت تکریم رهبری باشد.

مردم علاقه مند به امام(ره) و رهبری اند

وی با اشاره به این که مردم امروز همانند دوران امام خمینی(ره) علاقه مند به نظام و رهبری هستند، ابراز داشت: نسل سومی که به انقلاب پیوسته حوادث اول انقلاب را نمی شناسد که باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

ورود به مسائل جناحی آفت عاشورا و غدیر

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر باید بر اساس مستندات تاریخی باشد، افزود: ورود به مسائل جناحی و جریانی آفت عاشورا و غدیر می باشد و به همین دلیل باید از طرح برخی مسائل خودداری کرد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: شعائر الهی دولتی نیست و نباید یک ریال از بودجه های دولتی در این کار استفاده کرد و باید به صورت مردمی حمایت و هدایت شود.

وی با تاکید بر این که بازسازی غدیر خالصانه آغاز شد و باید تداوم داشته باشد، ابراز داشت: به فضل خداوند این برنامه را در تمام مراکز آموزشی نیز گسترش دهید.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به این که بازسازی واقعه غدیر رزمایشی ولایی است که باید به طور مداوم بازنگری داشته باشد، افزود: نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنید.

انتهای پیام/313 /33

 

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha