دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، وقوع حادثه عاشورا را ناشی از فراموش کردن غدیر ولایت خواند و گفت: باید بدانیم که دور شدن از ولایت، عواقب سنگینی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته  به مناسبت عید غدیر و سالروز سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، در تالار عباسیه این شهر، اظهار داشت: غدیر برای همیشه تاریخ زنده خواهد ماند و ما باید در دفاع از حریم ولایت، مجاهدت و ایستادگی کنیم، چون این امر مانع از تجاوز و دست درازی بیگانگان به کشور خواهد بود

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ولایت پذیری را رمز ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه ها دانسته و ابراز داشت: دشمنان در بسیاری از توطئه ها با دستمایه قرار دادن بهانه های واهی، اقدام به فتنه گری کرده و می کنند، اما واقعیت این است که اصل و هدف آنها قرار گرفتن در مقابل نظام و ایجاد شکاف و بر هم زدن یگانگی مردم و انقلاب بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دلیل شکست و سرخوردگی دشمنان ملت در همه توطئه ها و دسیسه هایی که علیه نظام اسلامی داشتند، ایستادگی ملت و اطاعت آنان از ولایت بوده است و طی سالهای بعد از انقلاب ارتباط مردم با ولایت و دلدادگی آنها روز به روز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، فتنه گران نیز در لباس خودی و غیرخودی، به دنبال جدایی میان ملت و ولایت بوده اند، البته همواره سرخورده شده اند، زیرا ملتی که مطیع ولایت و رهبری باشد، بصیر است و الطاف خفیه و جلیله الهی بر آنها نازل می شود.

آیت الله خاتمی تصریح کردند : عناصر ضد انقلاب همواره در لباس های مختلف در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمده اند که همیشه با شکست مواجه شده اند و فراموش کرده اند، رمز صلابت ایران، همراه ولایت بودن است.

امام جمعه موقت تهران در پایان یادآور شد: در صدر اسلام، غدیر و ولایت فراموش شد تا آنجا که واقعه عاشورا اتفاق افتاد و ما باید بدانیم که دور شدن از ولایت، عواقب سنگینی را در پی خواهد داشت، البته در اعتقاد و ایستادگی راسخ ملت ایران به ولایت هیچ تردیدی نیست.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha