چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که علم بدون قرآن سودی ندارد، گفت: برنامه های تربیتی حوزه باید در سایه قرآن محقق شود و در امر تبلبغ نیز این مهم جزء منابع اصلی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، صبح امروز در هم اندیشی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان های غرب کشور گفت: معاونان تهذیب مدراس علمیه باید سنگینی بار تربیتی طلاب را بر دوش خود احساس کنند و با تمام توان و قوا و مجهز بودن به اصول تربیتی، در زمینه تربیت طلاب مهذب تلاش کنند.

وی با اشاره به این که تفقه در دین و گسترش تعالیم دینی در جامعه از اهداف تاسیس حوزه های علمیه می باشد، ابراز داشت: گسترش علوم دینی فقط با بهره گیری از قرآن و گسترش فرهنگ اهل بیت( ع) امکان پذیر خواهد بود و در این راستا رسالت حوزه های علمیه دوچندان است.

مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی در میان طلاب، آنها را با مفاهیم قرآنی آشنا کرد و در راستای نهادنیه کردن آن گام های اساسی برداشت.

وی با اشاره به این که قرآن بزرگترین منبع هدایت است، بر تلاش معاونان تهذیب مدارس علمیه در تربیت طلاب قرآنی تاکید و گفت: این تلاش ها باید در مسیری باشد که خود طلاب بدانند علم بدون قرآن سودی ندارد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در عالم طلبگی، قرآن و احادیث برای طلبه مرجع و پناهگاه است و باید با تسلط بر این دو عنصر مهم و راهبردی، در راستای تبلیغ دین در جامعه گام بردارند.

مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه در پایان تاکید کرد: برنامه های تربیتی حوزه باید در سایه قرآن محقق شود و در امر تبلبغ نیز این مهم جزء منابع اصلی قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha