سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
عالم زاده

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزوی، اخلاق را پایه و اساس طلبگی خواند و افزود: امروز باید با فراهم آوردن فضای تربیتی خاص، از میان طلاب جوان نیروهای کارآمد و توانمند برای تحقق آرمان های اسلام، نظام و نقلاب تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده، صبح امروز در دومین روز از چهارمین هم اندیشی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان های غرب کشور، در خرم آباد، با اشاره به این که طلاب جوان ظرفیت تربیت و تعالی و تبدیل شدن به عالمان بزرگ را دارند، گفت: طلاب از تاثیرپذیرترین و آماده ترین انسان ها برای پدیدآوردن تاثیرگذارترین عالمان هستند، البته برای تحقق این امر باید مسئولان مدارس، رسیدگی و مراقب ویژه از طلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاد و پژوهشگر حوزوی، اخلاق را پایه و اساس طلبگی خواند و افزود: امروز باید با فراهم آوردن فضای تربیتی خاص، از میان طلاب جوان نیروهای کارآمد و توانمند برای تحقق آرمان های اسلام، نظام و نقلاب تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز نخبه پروری از وظایف اصلی مسئولان مدارس است و باید با شناسایی این افراد و استمرار در تربیت دینی و تهذیبی آنها، نسبت به پروروش بزرگان دینی برای آینده  اسلام و انقلاب تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده همچینن با اشاره به این که معاونان تهذیب باید با طلاب ارتباطی صمیمی داشته باشند، گفت: اگر معاونان تهذیب توجه به این امر مهم را در راس فعالیت های خود قرار دهند، می توانند در فرآیند تربیت طلاب موفق تر عمل کنند.

استاد و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که اساس تربیت، تحول بخشی و پدیدآورن انسان های بزرگ است، ابراز داشت: در این خصوص مدارس علمیه به عنوان کانون پرورش نیروی انسانی محسوب می شوند و باید طلاب را به تعالی و رشد دینی نزدیک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده در پایان تاکید کرد: معاونان تهذیب باید به مسئله نظارت تهذیبی و ارزشیابی مستمر طلاب اهتمام داشته باشند و به عنوان یک مربی، طلاب بااخلاق و مهذب را به جامعه تحویل دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha