چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید در فراگیری زبان و ادبیات عرب اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در آیین رونمایی از نرم افزارهای " قواعد ادبیات عربی" و "دروس حوزوی" اظهارداشت: اگر امروز بخواهیم در همین شهر قم افراد شاخصی را که متخصص ادبیات عربی باشند را معرفی کنیم به طور یقین تعداد زیادی را نمی توان معرفی کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: درست  است که ما منابع زیاد در حوزه ادبیات عربی و زبان عربی نداریم،  ولی همین منابع کم اگر با استقبال  کمی از سوی طلاب مواجه شود،زمانیکه به کتب شرح لمعه یا مکاسب می رسند با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی  بیان داشت: این مرکز مولود مبارک انقلاب اسلامی و نتیجه نگاه آینده نگر رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد که امروز برکات آن شامل حال همه محققان و اندیشمندان در اقصی نقاط دنیا شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مرکز نور و مرکز خدمات حوزه های علمیه دو ابتکار خلاقانه مقام معظم رهبری است که در راستای خدمات دهی ، رفاه و آسایش طلاب توسط معظم له تاسیس شده اند و بسیاری از دغدغه های طلاب را پاسخگو هستند.

وی گفت: تولیدات نرم افزاری مرکز نور در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی به گونه ای است که گوی سبقت را از شرکت های مشابه داخلی و خارجی ربوده است  و گام موثری در توسعه کتابخانه های دیجیتال و فراخور نیاز طلاب و فضلای حوزه های علمیه برداشته است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: تولیدات نرم افزاری با ایجاد رقابت میان استاد و طلبه فضای علمی بسیار پویایی را در مراکزعلمی حوزه ایجاد کرده است و با توجه به قابلیت های متعدد نرم افزارها و پژوهش طلاب، استاد دیگر نمی تواند برای ارائه درس به یک یا دو حاشیه و منبع مراجعه کند و چهار کلاس تدریس در روز داشته باشد؛ چراکه برای رسیدن به این مقابله علمی نیاز به مطالعات بیشتر خواهد داشت و چهار کلاس را به دو کلاس در روز کاهش می هد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha