سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
جزایری

حوزه/ به یقین مهمترین عاملی که سبب بالا رفتن سن ازدواج جوانان می شود، سخت گیری های بی مورد خانواده ها در خصوص گذاشتن شرایط سنگین پیش پای جوانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ، در دیدار با مدیر مؤوسسه خیریه الزهرا(س)، با تقدیر و تشکر از مسؤولان مسؤوسسه خیر الزهرا(س) نسبت به زمینه سازی ازدواج آسان در جامعه، اظهار داشت: بنا به فرمایش پیامبر اعظم(ص) مبنی بر«النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی»، ازدواج، سنت پیامبر(ص) بوده و هرفردی که از این سنت رویگردان شود، از او نخواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به معضل افزایش سن ازدواج در جوانان، گفت: به یقین مهمترین عاملی که سبب بالا رفتن سن ازدواج جوانان می شود، سخت گیری های بی مورد خانواده ها در خصوص گذاشتن شرایط سنگین پیش پای جوانان است.

امام جمعه اهواز، افزود: زمانی این سخت گیری ها در شهرهای بزرگ صورت می گرفت، اما متأسفانه آرام آرام به دیگر نقاط کشور سرایت کرد و امروز حتی در برخی روستاهای ما شرایط ازدواجی که برعهده پسر و دختر می گذارند به شدت عجیب و غریب است.

بالارفتن سن ازدواج یکی از دلایل ترویج فساد در جامعه است

آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر این که، یکی از علت های اصلی به گناه افتادن جوانان افزایش سن ازدواج است، گفت: به یقین که دشمن، دشمن ماهری بوده و از زاویه ای وارد بطن خانواده ها شده، که هیچ کس تصور آن را نمی کرد، اما باید با کمال صراحت عرض کنم که این مهریه های سنگین نیز جزئی از توطئه دشمن در خصوص ترویج فساد و فحشاء در جامعه است.

امام جمعه اهواز، تصریح کرد: اینکه بعضی از خانواده ها مهریه ها و شرایط سنگینی را از پسران طلب می کنند، با کدام منطق و استدلال جور در می آید، خب جوانی که تازه سرکار رفته و بعضا بدون کار هستند، از کجا باید پول خرید خانه و ماشین را تهیه کند!؟.

خانواده ها اجازه دهند فرزندانشان با دست خویش زندگی زندگی خود را بسازند

نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: به راستی که ما جوانان خیلی خوبی در کشور و به ویژه در استان خوزستان داریم، اما این جوان تا کی می تواند خود را سالم نگه دارد؛ از این رو من از همه خانواده های خوزستانی تقاضا دارم که اینقدر برای ازدواج سخت گیری نکنند و اجازه دهند فرزندان ما، خود زندگی خودشان را بسازند.

پایین آوردن سن ازدواج با انجام فعالیت های تبلیغی از سوی مبلغان

وی در پایان سخنان خود، با بیان این که مسأله حل مشکلات جوانان و پایین آوردن سن ازدواج باید همچون مقابله با فرق ضاله در دستور کار طلاب و مبلغان حوزه های علمیه قرار گیرد، اظهارداشت: ما نباید تنها به فکر مقابله با هجمه وهابیت باشیم، باید روحانیون و مبلغان دینی هم برای این مسأله فکری اسای انجام دهند و به نطر بهترین راه، تبلیغ ازدواج آسان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha