چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید از کتاب "ضرورت وزارت اطلاعات در حکومت اسلامی" اثر مرحوم آیت الله احمدی میانجی، تحریری نو در بین آثار فقهی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  آیت الله حسینی بوشهری، در همایش بزرگداشت سی امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات و نکوداشت مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی که به همت اداره کل اطلاعات قم در سالن  همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت مرحوم میانجی، اظهار کرد: چهره  و شخصیت هایی مانند مرحوم احمدی میانجی که لحظات عمر خود را در تبلیغ دین و تعلیم طلاب و دانش پژوهان گذاشته اند، گل سر سبد نظام هستی هستند.

وی افزود: اقتضای حکمت خداوندی آن است که استعدادهای بالقوه انسانی را تبدیل به بالفعل نماید. اما این انسان ها هستند که با اختیار راه خود را برمی گزینند و با انتخاب راهنمایان کامل، استعدادهای خود را می پرورانند.

مدیر حوزه های علمیه، عقل را نخستین راهنمای انسان دانست و اضافه کرد: عقل راه عبودیت و شناخت خداوند را به همگان ره نمایی می کند و همانند چراغ راهی به همه فایده می رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، پیامبران و ائمه هدی(علیهم السلام) را از دیگر راهنمایان خلایق دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم، بیش از هشتاد آیه به اهمیت علم و عالم پروری پرداخته است که نشان از اهمیت پرداخت به این دسته از ره نمایان انسانی دارد.

وی، در بخش دیگر از سخنان خود، شخصیت مرحوم آیت الله احمدی میانجی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این شخصیت بزرگ از محضر آیات عظام، طباطبایی، مرعشی نجفی، محقق داماد و گلپایگانی بهره برده است و در عین حال در اوج اخلاص بود و به دنبال نام و شناساندن خود نبود و با تواضع به فعالیت‌های تبلیغ خود در بین مردم انجام می‌داد.

آیت الله حسینی  بوشهری، با اشاره به خاطره ای از مرحوم آیت الله میانجی  بیان کرد: ایشان در بین مردم به خصوص جوانان جاذبه بسیاری داشتند. در محل زندگی آیت الله میانجی جوانانی حضور داشتند که سرکوچه می نشستند و آرامش محل را برهم می زدند. مردم به آقا گفتند؛ که به آنها تذکر دهید تا دست از کار خود بردارند، اما ایشان آنها را به مدارا و آرامش دعوت کردند و به آن جوان ها تذکری ندادند تا سرانجام یکی از آنها نزد آیت الله آمد و دست آقا را بوسید و گفت که از امروز دیگر در برنامه‌های مسجد شرکت می کنیم.

آنچه در راه خدا داده ایم پی آن را نمی گیریم

مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به فداکاری  و روحیه انقلابی این عالم ربانی، تأکید کرد: وقتی فرزند ایشان  به شهادت رسید، در مراسم تشییع جنازه و شب هفت فرزند خود شرکت نکردند و اظهار نمودند "آنچه را که در راه خدا داده ایم، پی آن را نمی گیریم".

وی نظام اطلاعاتی را همانند نظام سیاسی ضروری دانست و اظهار کرد: متون کتاب و آثار فقهی ما ریشه سنتی دارد، اما باید از کتاب "ضرورت وزارت اطلاعات در حکومت اسلامی" اثر مرحوم آیت الله احمدی میانجی، تحریری نو در بین آثار فقهی یاد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha