پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
صالحی منش

حوزه/ گرچه قدرت های استعماری از هر نقشه و راهی برای ضربه زدن به کشور ما استفاده می کنند، اما شاهد قدرت اطلاعاتی برتر خود و امنیت پایدار کنونی در کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش، در همایش بزرگداشت سی امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات و نکوداشت مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی که به همت اداره کل اطلاعات قم در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به نظارت ولی فقیه بر وزارت اطلاعات، اظهار کرد: گرچه وزارت اطلاعات در دولت جای دارد، اما تصمیم های کلان در این وزارتخانه با اطلاع و اجازه مقام معظم رهبری انجام می گیرد.

وی افزود: وزارت اطلاعات، مجموعه ای گسترده از بخش امنیت داخلی و ضد جاسوسی است که متأسفانه گاهی از جایگاه ارزنده آنها غفلت می شود.

استاندار قم با بیان این که در زمان جنگ نیز کارهای اطلاعاتی بود که سرنوشت جنگ را به نفع ما رقم می‌زد، ادامه داد: وزارت اطلاعات، به شکل مستقیم در مقابل لبه تیز دسیسه های قدرت های استعماری جهان همانند آمریکا و رژیم دست پرورده آن اسرائیل قرار دارد. گرچه این قدرت ها از هر نقشه و راهی برای ضربه  زدن به ایران استفاده می کنند، اما شاهد قدرت اطلاعاتی برتر سربازان گمنام امام زمان(عج) و امنیت پایدار کنونی در کشور هستیم.

 وی اضافه کرد: در قدرت و برتری اطلاعاتی ما همین بس که عوامل اطلاعاتی عربستان سعودی که از هیچ دسیسه و توطئه ای در معادلات منطقه ای و بین المللی علیه ما دریغ نمی کنند و بر خلاف آداب دیپلماتیک رایج بین المللی، در ظاهر نیز برای تضعیف نظام ما نقشه می کشند، نتوانسته اند اهداف خود را به پیش ببرد و از نظر اطلاعاتی بر ما غلبه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اظهار این که ایران، به برکت نظام اطلاعاتی قدرتمند، در مسائل هسته ای نیز پیشرفت های شگفت داشته است، اذعان کرد: همه دستگاه های اجرایی کشور و بسیاری تصمیم گیری های خارجی و داخلی کلان با اطلاعات این وزارتخانه محقق می شود که نمونه بارز آن را می توان در پیشبرد مذاکرات هسته ای کشور دانست.

وی با اظهار این که وزارت اطلاعات، نقش اساسی در تامین امنیت هر استانی دارد، خاطرنشان کرد: با وجود حوزه های علمیه و 80 هزار غیرایرانی مقیم استان قم، این استان به استانی ویژه در کشور تبدیل شده است که نظارت اطلاعاتی ویژه در آن را نیز می طلبد.

استاندار قم، در پایان تأکید کرد: اطلاعات قم در سال های اخیر توانسته است که چالش های مهمی را کنترل و مدیریت کند که هر یک می توانست به مشکل جبران ناپذیری برای استان تبدیل گردد. این مدیریت و نظارت، زیبنده قدردانی و تشکر مردم قدرشناس استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha