سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
باران

حوزه/ امروز اهواز شاهد نزول رحمت و برکات الهی از سوی خداوند باری تعالی بود و مردم به همراه طلاب و روحانیون شکر خدای متعال را به جای آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ابرهای باران زا در بیست و چهارمین روز از فصل پاییز، سراسر اهواز را فرا گرفته و آرام آرام و نم نم، قطره های باران خود را روانه فرش زمین کرد.

امروز هیچ کس انتظار نخستین باران پاییزی را نداشت… بارانی که با آمدنش همه را خوشحال و خندان و البته دست به دعا کرد؛ چرا که روایت داریم به هنگام نزول باران دعا مستجاب می شود و اینگونه بود که طلاب و روحانیون روی بالکن حجره ها آمده و زیر لب مناجات و دعا می خواندند.

یکی از طلبه های مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به حیاط مدرسه آمده و بلند بلند دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) را می خواند و دیگر دوستان او با صدایی رسا آمین می گفتند.

ما نیز که در بالکن مدیریت حوزه علمیه بودیم، فرصت را مغتنم شمرده به سراغ دو نفر از آنها رفتیم و چند ثانیه ای را به آنها هم کلام شدیم.

حجت الاسلام کیانی، از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی گفت: هرموقع باران می آید و من در اتاق خود مشغول کار و درسم هستم، یاد شعر «باز باران با ترانه» دوران ابتدایی خویش می افتم که خواندن آن زیر باران در آن ایام کوچکی چه حال و هوای عجیبی داشت.

وی با بیان این که بیشتر از بیست و پنج سال از آن دوران می گذرد، ابراز داشت: به راستی که عمر انسان چه زود می گذرد و شکر می کنیم خدایی را که توفیق داد ما در راه سربازی آقا امام زمان قدم برداریم و برای کمک به اعتلای فرهنگ تشیع فعالیت کنیم.

حجت الاسلام کیانی ادامه داد: باید دعا کنیم به حال آن دسته از افرادی که عمر خویش را در راه های بیهوده تلف کرده و معلوم نیست چه سرنوشتی خواهند داشت، اما با همه اینها آرزو داریم که همه جوانان این میهن عزیز اسلامی ایران عاقبت به خیز و جزء سربازان راستین آقا امام زمان(عج) شوند.

دیگر مخاطب و هم صحبت ما در این چند دقیقه، حجت الاسلام حبیبی پور بود که او نیز با ابراز خرسندی از نخستین باران پاییزی، گفت: خدا را شکر می کنیم که در این فصل از سال رحمت خویش را بر ما نازل کرد و امیدواریم که همچنان برکات و الطاف خود را نصیب همه مردم اهواز کند.

وی با بیان این که هر قطره باران نشانه اعجار خداوند متعال است، گفت: اگر مردم در عالم طبیعت کنکاش و دقت کنند، به راحتی متوجه خواهند شد، خداوندی که با این دقت و ظرافت فصل های سال را بهم گره می زند و سبب باراش نعمات و برکات می شود، می تواند کلیدی برای قفل های بسته زندگی ما باشد؛ پس بیاییم با توسل و دعا به درگاه او، قفل های بسته و گاها زنگ زده زندگی خویش را با کلیدهای طلایی او باز کنیم.

برپایه این گزارش، بر اساس اعلام مرکز هواشناسی اهواز، ابرهای باران زا تا چند روز آینده آسمان شهر را فرا گرفته و احتمالا برای دومین بار نیز شاهد بارش باران در مرکز استان باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha