دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که دشمن ارزش های اسلامی را هدف قرار داده است، گفت: طلاب بایستی علوم پایه، منطق و ادبیات عرب را خوب بیاموزندزیرا یادگیری علوم پایه می تواند در مقابله با کسانی که ارزش های اسلام را هدف گرفته اند موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، امروز در جمع مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) قم  با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: آن حضرت فرموده است: انسانهایی که عبادت می کنند سه  گروه اند،  دسته اول، افرادی هستند که مانند تجار برای منافع خود، خدا را عبادت می کنند.

وی ادامه داد: دسته دوم کسانی اند که برای رفتن به بهشت، خدای متعال را پرستش می نمایند و قسم سوم انسان هایی هستند که مانند عباد و عبید، از ترس حضرت حق به عبادت مشغول می شوند. همه این سه دسته جایگاه شان در قیامت مشخص است و خدا به اندازه عملشان به آنها اجر ومزد عنایت می کند.

 مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: دسته ای هستند که عبادت آنها نه از ترس خدا ونه به دلیل طمع داشتن به بهشت و نه برای منفعت است، بلکه به دلیل اینکه چون خدا را تنها معبود می دانند که قابلیت پرستش را دارد، می ستایند و عبادت می کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال یادآورشد: این دسته به خاطر معرفت و اخلاصی که به خدای متعال پیدا کردند، به قلّه های رفیع عرفان و اخلاص رسیدند و این نوع عبادت افضل عبادتها به شمار می رود و این افضلیت به خاطر معرفتی است که به خالق دارند که به ظهور رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می شود جامعه را به این نوع امور توجه داد؟ اظهار داشت: پیاده کردن این امور مقدور نیست؛ مگر این که خدای متعال را طوری به مردم بشناسانیم که می فهیم و درک می کنیم و از آن آگاهی ومعرفت داریم، همان طوری که اهل بیت(ع) خدا را معرفی کردند، معرفی نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطر نشان ساخت: معرفت پیدا کردن به خدا و معرفی کردن ذات حق، نیازمند تهذیب نفس، تلاش، ممارست در درس و تحصیل، فراگیری علوم معارف اسلامی وقوی شدن در امور معرفتی است.

وی قوی شدن در امور معرفتی و تحصیلی را از شرائط مبلغ دین دانست و گفت: مربی نمی تواند اول تعلیم بدهد و بعد خود یاد بگیرد. بلکه مبلغ، مربی و معلم کسی است که اول خود آگاهی  و معرفت به خدا داشته باشد و علم و عمل را با هم بیامیزد، تا بعد بتواند دیگران را تربیت کند و ارشاد و هدایت نماید.

حجت الاسلاو المسلمین فرخ فال ابرازداشت: عالم بدون عمل نه تنها در جامعه اثرگذار نیست، بلکه می تواند آثار منفی  و مخربی در جامعه به همراه داشته باشد و به جای این که درد ها را درمان کند، بردرد ها اضافه کند وجامعه دینی را به گمراهی سوق دهد و این خطر ناک است.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: طلبگی، فرصتی است که لازم است قدر آن را بدانیم و برای دقایق آن ارزش قائل شویم کسی که در مسیر طلبگی قرارمی گیرد، باید از همه جهت روح و جسم خودرا بسازد دراین صورت می تواند معلم خوبی برای جامعه باشد. زیرا کلام او با نور الهی متجلی شده وآن وقت است که در قلب ها نفوذ کرده و تأثیرگذار می شود.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: تبلیغ را باید از خود، خانواده و بعد جامعه شروع کرد و نمی شود، انسان خود عامل نباشد به دیگران بگوید شما عمل کنید.  این با مسیر طلبگی منافات دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با اشاره به این که مدارس علمیه کارخانه انسان سازی است،  ابرازداشت: خیرخواهی، اسوه بودن و تقوا برای طلبه لازم است، اگر در این حجره ها نتوانیم به خود سازی و تهذیب نفس برسیم، قطعا در آینده موفق نخواهیم شد.

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان با بیان این که دشمن امروز ارزش های اسلامی را هدف قرار داده است، اظهار داشت: طلاب علوم پایه، منطق و ادبیات عرب را خوب بیاموزند واز فرصت ها به درستی بهره ببرند، زیرا یادگیری علوم پایه می تواند در مقابله با کسانی که ارزش های اسلام را هدف گرفته اند بکار آید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha