سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام  مرادبیگی- ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علیمه ایلام با بیان اینکه عاشورا تمدن ساز است، گفت: واقعه عاشورا چهره مقاومت دینی را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مراد بیگی، امروز یکشنبه، 4 مهر در مراسم عزاداری حسینی در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با پاسخ به این پرسش که چه زمانی انسان می‌تواند تقدس پیدا کند و مقاوم شود؟، اظهار کرد: واژه تقدس به معنای مورد احترام ویژه دیگران قرار گرفتن است، چیزی که همه انسان‌ها طالب آن هستند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) در برابر مشکلات تنها کلامی که بر لبان مبارکش جاری بود «الهی رضیً برضائک صبرا علی بلائک تسلیما لامرک لامعبود سوائک یا غیاث المستغیثین»، افزود: حضرت با بیان این جملات توحیدی، عشقش را به معبودش نشان ‌داد.

مدیر حوزه علمیه ایلام با اشاره به این که انسان در زندگی با مشکلات و بلایای مختلف مواجه می‌شود، ابراز داشت: امام حسین(ع) راه مقابله با این مشکلات را با قیامش به ما نشان داد، حرکتی که امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا داشت با همراه کردن خانواده‌اش حتی علی اصغرش که در آن زمان 11 روز بیشتر نداشت تمام دارایش را فدای هدفش که زنده نگه‌داشتن اسلام بود، به جهانیان ثابت کرد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) معتقد بودند که اگر علیه ظلم قیام نکند، باید با اسلام خداحافظی کرد، گفت: سیدالشهداء(ع) با در نظر گرفتن اوضاع زمان, قیام را آغاز کرد، با وجود ظلم یزید که تعلیم دیده مسیحیان بود، در حق مسلمانان انجام می‌داد و هیچ دانشی درباره سیاست و مسائل روز نداشت و قرآن و وحی را تکذیب می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی با بیان این که برخی افراد در پی اسلام قشری هستند، بیان کرد: گروهک تروریستی داعش تنها به دنبال ظاهر اسلام هستند و در عمل آن را رها کرده‌اند، این‌ها نمونه‌هایی از اسلام قشری است، داعشی ها خشونت‌های جنون آمیزی به نام اسلام و علیه وحدت جهان اسلام انجام می‌دهند، همه این اقدامات با یک هدف انجام می‌شود و آن هدف این است خدشه‌دار کردن چهره اسلام است.

این استاد حوزه ادامه داد: سیدالشهداء(ع) به هدفی که داشت ایمان و اعتقاد داشت. اگر انسان هدف خود را تعیین کند برای رسیدن به آن هر بلا و مصیبتی را قبول می‌کند برای دستیابی به هدف خود، هدف حسین(ع) نجات دین و بشریت بود.

وی با بیان این که اگر ایمان به هدف وجود داشته باشد، استقامت به دنبال خواهد داشت، گفت: ایمان به هدف داشتن به معنای این است که دورنمایی از هدف را در نظر بگیریم و با این دید به سمت جلو حرکت کنیم، این به هدف امام حسین(ع) به خواهرش زینب کبری(س) منتقل شد و با برادر خور به جایی رفت که می‌دانست بازگشتی در پی‌نخواهد داشت.

تولیت حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) ایلام با بیان اینکه عاشورا تاریخ‌ساز و تمدن ساز است، اظهار کرد: واقعه عاشورا چهره مقاومت دینی را به جهانیان نشان داد و ان رمز ماندگاری اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی در پایان با بیان این که امام خمینی(ره) برای خدا به میدان آمدند، افزود: امروز مستکبران و قدرتمندان به این اعتقاد رسیده‌اند که ایران قطب اصلی قدرت در آینده خواهد بود، دلیل اینها عاشورا و زنده نگه‌داشتن اسلام توسط این اقدام بزرگ امام حسین(ع) بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha