دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
خیری

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: یکی از راه های جدی مقابله با ترویج فرهنگ بی حیایی و بی غیرتی در سطح جامعه، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزای «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که در آیات و روایات بی شمار این همه بر روی توجه به این فریضه مسلم الهی تاکید شده به خاطر آن است که حیات جامعه اسلامی و اقامه همه فرایض دینی، در پرتو امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

وی همچنین افزود: در صورت غفلت مردم و مسئولان، خدای ناکرده شاهد توسعه فرهنگ بی حیایی و بی غیرتی در جامعه خواهیم بود که عوارض و آسیب های این وضعیت، خسران بزرگی برای جامعه و نسل جوان ما به همراه می آورد.

این محقق حوزوی در ادامه تاکید بر این نکته که اهتمام و توجه به فرهنگ حجاب و عفاف با اساسی ترین ارزش های دینی ما گره خورده است، خاطرنشان کرد: بی تردید هر کسی در این خصوص باید در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، احساس تکلیف داشته باشد و به نحو مطلوب به رسالت تاریخی خود عمل کند.

وی  همچنین به اهمیت و حساسیت رسالت رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما در این باره اشاره کرد و گفت: رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی در این میان نقش بسیار مهمی ایفا می کند، چرا که با تولید و نمایش برنامه های مناسب و ارزشمند و جذاب، می تواند نسل جوان را به هویت اسلامی خود ترغیب کرده و به خصوص در مساله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پیشگام باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha