سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
رهبر

يكي از شاخص‌هاي رسانه اسلامي و انقلابي، رعايت ملزومات اخلاق رسانه اي است كه به عنوان نخستين لازمه خبرنگاران ومسئولان رسانه و مطبوعات بايد خود را ملزم به رعايت آن نمایند.

حجت الاسلام محمد تقي رهبر، عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، به بهانه آغاز به كار بيستمين نمايشگاه مطبوعات، خبرگزاري ها با شعار رسانه، آزادي مسئولانه در مصلاي تهران، پيرامون مهمترين شاخصه هاي يك رسانه اسلامي و انقلابي و فاكتورهاي اخلاق رسانه اي اظهار كرد: رسانه امروز به يكي از مهمترين و ضروری‌ترين ابزارها تبديل شده است.

وي بيان كرد: هيچ جامعه اي بدون رسانه نمي تواند پويا و فعال باشد، حتي براساس مستندات تاريخي در گذشته‌های دور هم در جوامع قديمي، رسانه نيز البته به شكل و شمايلي متفاوت وجود داشت.

امام جمعه موقت اصفهان تصريح كرد: يكي از شاخص‌هاي يك رسانه اسلامي  و انقلابي، رعايت ملزومات اخلاق رسانه اي است كه به عنوان نخستين لازمه كه خبرنگاران ومسئولان  رسانه و مطبوعات بايد خود را ملزم به رعايت آن بكنند، امانت داري در بيان حوادث و رخ دادها و انتقال اخباراست.

وي افزود: پرهيز رسانه از برخي ترفندهاي مكارانه و غير اخلاقي همچون بزرگ‌نمايي نقاط ضعف يك سخنران و يا مصاحبه شونده و عدم توجه و اهتمام به همه ابعاد مصاحبه و گفت و گو ، برداشت هاي شخصي از اخبار از ديگر نكاتي است كه در بحث اخلاق رسانه اي در بخش مطبوعات و خبرگزاري ها بايد رعايت شود.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان كرد: از مهمترين رسالت هاي يك رسانه، مطبوعات و خصوصاً خبرگزاري ها اين است كه به عنوان راهنمايان فكري جوامع محسوب شده بنابراين با مزين شدن به اخلاق رسانه اي و توجه به نكاتي همچون حركت در مسير شاداب سازي جوامع، پرهيزاز سياه نمايي، ترويج اميد در بدنه مردم و حفظ مصالح حاكميت و دولت اين رسالت خود را انجام دهند.

وي بااشاره به شعار امسال بيستمين نمايشگاه مطبوعات، آزادي مسئولانه،تاكيد كرد: متاسفانه امروزه شاهد هستيم كه برخي از مطبوعات و خبرگزاري ها و حتي سايت ها در زمين دشمن بازي مي كنند و ترويج سياه نمايي، و تلخ كردن كام مردم و كم رنگ كردن دستاوردها و امور اميد زا را افتخاري براي خود تلقي مي‌كنند.

حجت الاسلام رهبر گفت: از ديگر شاخصه هاي اخلاق رسانهاي و رسيدن به يك رسانه همتراز انقلاب، متعصب از سخنان و مواضع بيگانگان نشدن، در دامن فتنه و فتنه گران قرار نگرفتن،پرهيز از اخلاق بد يك جانبه نگري و بي طرف نبودن در بيان وقايع است.

وي ادامه داد: يك جانبه نگرنبودن  و رعايت بي طرفي در بيان رخ دادها و حوادث، پرهيز از بيان سلايق شخصي در برخي از امور و متاثر نشدن از القائات دشمن و در نظر گرفتن مصالح جامعه  بر مصالح و منافع شخصي از ديگرشاخصه هاي يك رسانه اسلامي است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha