چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
رهبر

حوزه/ اختلاف افکنی چه از سوی لندن و آمریکا مطرح شود و چه از سوی برخی در داخل، نه تنها کمکی به مکتب اهل بیت(ع) نمی کند، بلکه آب به آسیاب دشمن ریختن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، بر لزوم وحدت میان شیعه و سنی در شرایط کنونی دنیای اسلام تاکید کرد و گفت: وحدت مبنای حرکتی تشیع است اما متاسفانه با اعلام هفته برائت در مقابل این حرکت ایستاده اند.

وی افزود: در زمانی که شاهد این همه جنایت از ناحیه تکفیری ها به بهانه توهین به مقدسات اهل سنت هستیم، آیا دامن زدن به اختلافات، کمک به فتنه نیست.

امام جمعه موقت اصفهان، هر عمل تحریک کننده و اختلاف افکن در شرایط کنونی را مخالف امر معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: ائمه(ع) الگوی وحدت هستند و ما باید از آنان پیروی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان اینکه امام صادق(ع) توصیه به شرکت در نماز جماعت اهل سنت می کردند، ادامه داد: برای حفظ وحدت اسلامی و نابودی داعش و تروریسم باید از ایجاد هرگونه تفرقه و اختلاف انگیزی دوری کرد.

وی با تأکید بر این اختلاف افکنی چه از سوی لندن و آمریکا مطرح شود و چه از سوی برخی در داخل، نه تنها کمکی به مکتب اهل بیت(ع) نمی کند، بلکه آب به آسیاب دشمن ریختن است، بیان کرد: یکی از دلایلی که مفتی های سعودی برای کشتن فتوا داده اند، همین تندروی هاست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که ایجاد اختلاف، ریختن بنزین بر آتش تفرقه است، ابراز کرد: یکی از دلایلی که استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس از گروه های به اصطلاح افراط گرا حمایت می کنند و به آنها  دلار و امکانات و شبکه های ماهواره ای می دهند تا اختلاف افکنی کنند، خیانتی است که این گروه ها در حق اسلام مرتکب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر در پایان، وحدت را از ضرورت های جهان اسلام خواند و تاکید کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت در مقابل دنیای استکبار بایستند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha