شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
5

حضور گسترده و یکپارچه مردم در میدان ژاله سابق در تهران و به شهادت رسیدن آنان توسط نیروهای نظامی پهلوی نشان از پایداری و ایستادگی مردم مسلمان ایران بر سرآرمان ها و ارزش های اسلامی اشان بود.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر، نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز،  در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، پیرامون واقعه 17 شهریور ( جمعه سیاه سال 57) و کشتار فاجعه آمیز مردم تهران به دست رژیم منحوس پهلوی اظهار کرد: استکبار جهانی و  به خصوص آمریکا همواره در طول 60 سال گذشته سعی در ایجاد مانع به نوعی حذف توسعه اسلام و نظام های متاسی از آن بوده است.

وی با اشاره به برخی از توطئه های متعدد، تحریم های حال حاضر و تهدیدهای در طول چند دهه گذشته وتحمیل جنگ تحمیل و اجرای ترورها مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و سنگ اندازی های آمریکا و صهیونیست بر سر راه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جنایات آمریکا و دست نشانده منحوس آن رژیم پهلوی علیه مردم ایران و اسلام به 60 سال گذشته باز می گردد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: با یک بررسی اجمالی بر تاریخ متوجه دست نشاندگی شاه توسط آمریکا و ابلاغ سیاست های کثیف و خائنانه امریکا به شاه پهلوی علیه مردم ایران خواهیم شد.

وی افزود: نفوذ و ورود بیش از 25 هزار مستشار نظامی آمریکایی در بدنه ارتش و نیروهای نظامی ایران  در قبل از انقلاب گواه بر این مدعا است، این دشمنان بودند که دستور کشتار دسته جمعی مردم بی دفاع ایران را در وقایع متعددی چون جمعه سیاه صادر می کردندو بی رحمانه بر مردم می تاختند.

حجت الاسلام رهبر اظهار کرد: از زمانی نخستین جرقه های نهضت انقلاب اسلامی از سال 42 آغاز شد، فشارها، تهدیدها، کشتار ها و شکنجه های ساواک و رژیم پهلوی علیه مردم اسلام خواه و انقلاب دوست ایران شروع شد.

وی عنوان کرد: واقعه کشتار دسته جمعی 17 شهرویور در میدان ژاله تهران سابق  و به راه انداختن جوی های خون مردم و حمله به مدرسه علمیعه فیضیه تنها گوشه ای از جنایات وحشتناک رژیم گرگ صفت و رذل پهلوی و آمریکا دوست، علیه مردم ایران بود.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن اشاره به پیروز ی انقلاب اسلامی ایران علی رغم همه سنگ اندازی دشمنان اسلام، ابراز کرد:  حضور گسترده و یکپارچه مردم در میدان ژاله سابق در تهران و به شهادت رسیدن آنان توسط نیروهای نظامی پهلوی نشان از پایداری و ایستادگی مردم مسلمان ایران بر سرآرمان ها و ارزش های اسلامی اشان بود.

وی خاطرنشان کرد: پایداری و استقامت در برابر استبداد داخلی آن روز و استعمار خارجی از جمله درس‌هایی است که می‌توانیم بیاموزیم، زیرا رژیم آن دوران وابسته به استکبار جهانی بود و به طور کامل دستورات آمریکایی‌ها را اجرا می‌کرد.

وی توضیح داد: بر همین اساس امام راحل روز جمعه 17 شهریور را ایام الله نامیدند، یعنی روزی که  مردم برای خدا در برابر طاغوت تا پای جان ایستادند، قطعا 17 شهریور یکی از سرفصل های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام رهبر تاکید کرد: تمامی مراحل انقلاب اسلامی مصداق بارز پیروز ی خون بر شمشیر بود، چرا که تنها سلاح دفاعی مردم ایران در برابر رژیم تا دندان مسلح پهلوی سلاح مجاهده و شهادت بود و مردم با خون خود در برابر آنان ایستادند تا منتج به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: حرکتی که رژیم آن روز برای ایجاد رعب، وحشت، سرکوب‌گری و متوقف کردن نهضت داشت با پایداری و استقامت مردم پیروزی را نصیب ملت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران جنایات آمریکا و دست نشانده های آنان همچون پهلوی را علیه خود فراموش نخواهند کرد و همواره خون های ریخته شده فرزندان خود را توسط دست نجس و پست استکبار علیه اسلام وانقلاب به خاطر می سپارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha