پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
محمدعلی رضایی مسکن

حوزه/ پیشنهاد می کنم دولت که مستقیما مسئولیت برخی ساخت و سازها در داخل کشور و یا ساخت سفارتخانه های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را برعهده دارد، الگوی معماری اسلامی را حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی، قائم مقام نماینده ولی فقیه دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران بابیان این مطلب افزود: بهره گیری ازمشورت مراجع عظام تقلید، علما و بزرگان حوزه های علمیه در خصوص معیارها، تعاریف و اصول شهرسازی ومعماری با سبک و الگوهای اسلامی، موجب می شود نظام ساخت و ساز ما به سوی تعالی بیشتری قدم بردارد.

*به معماری اسلامی برگردیم

وی ادامه داد: مسلما برخی کارهای صورت گرفته در عرصه شهرسازی با مبانی اسلامی منطبق نیست، لذا برای برگرداندن این روش به سمت و سوی معماری اسلامی تلاش کنیم و دراین راستا نباید از نقش اثر گذار حوزه های علمیه غافل شویم، چرا که ما یک کشوراسلامی هستیم و درصددیم تا الگویی با محوریت دین و قرآن کریم ارائه نموده و الگویی برای دنیا باشیم.

*ساخت سفارتخانه ها با معماری اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: سبک معماری شهری و روستای ما باید به سمت اسلامی شدن روی آورد، و لذا پیشنهاد می کنم دولت که مستقیما مسئولیت برخی ساخت و سازها در داخل کشور و یا ساخت سفارتخانه های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را برعهده دارد، الگوی معماری اسلامی را حفظ کند، چون همین حفظ الگو باعث می شود بسیاری از کارهای ما براساس همان معیارها و الگوهای اسلامی حرکت کند.

*شیخ بهایی؛ بهترین معمار اسلامی

وی با بیان این که بهترین معماری های ارزشمند ایران و حتی دنیا را که می بینید معماری آن برگرفته و نشأت گرفته ازحوزه هاست، یادآورشد: شیخ بهایی که از بزرگان حوزه است، از بزرگترین و بهترین معماران اسلامی به شمارمی رود که آثار فاخر و ارزشمندی را با سبک اسلامی بنا نهاد، ولذا بهره گیری ازمشورت علما وحوزویان هنرمند، مختصص وصاحب نظر، درتوسعه معماری اسلامی بسیارموثراست.

انتهای پیام 34/313

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha