سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام حسن عرفان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آزادی های غربی چیزی جز اسارت نیست گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا سیاست تدریجی را سرلوحه فعالیت های خویش قرار داده است، تا آن را مرحله به مرحله در جوامع انسانی پیاده می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان  درجمع  مدیران و کارشناسان المصطفی  که در نمازخانه سازمان مرکزی جامعۀ المصطفی برگزار شد با بیان این که دین اسلام دین آزادی و دانشگاه کربلا، درس حریّت است، تصریح کرد: اسلام دین تربیت و هدایت بوده و یکی از مهمترین شیوه های تربیتی خویش را تربیت تدریجی قرار داده است.

خطرناکترین سیاست

وی با بیان این که اضلال شیطانی نیز شیوه تدریجی را برای اغفال بشریت به کار می برد، ابراز داشت: در آیات قرآن کریم 5 بار تعبیر خطوات به کلمه شیطان اضافه شده است، یعنی سیاست شیطان در اغفال بندگان الهی گام به گام و تدریجی است، این سیاست از خطرناکترین سیاست های اعمالی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان با بیان این که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا سیاست تدریجی را سرلوحه فعالیت های خویش قرار داده است، ابراز داشت: آمریکا نقشه های شوم خود را مرحله به مرحله در جوامع انسانی پیاده می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمونه هایی از تربیت مرحله ای اسلام در دوران پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: وجوب روزه بر مسلمین و مسائلی از این قبیل که در سال های اولیه ذکر نمی شد، خود گواهی بر تربیت گام به گام و مرحله به مرحله اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان، مخالفت تدریجی اسلام با بردگی و برده داری را که در قالب های متعددی چون کفاره گناهان، ثواب بی شمار آزادی برده و... دنبال می شد را یکی دیگر از مصادیق تربیت تدریجی اسلام عنوان کرد و یادآور شد: در تربیت فرزندان باید بر سیاست تربیت و هدایت تدریجی تکیه نمود.

این استاد اخلاق با بیان این که؛ متأسفانه با براندازی بردگی های ظاهری، بردگی های باطنی همچنان باقی مانده است، خاطرنشان کرد: بردگی های باطنی را جز با تربیت واقعی اسلام نمی توان از خویشتن خارج نمود.

وی ضمن برشمردن اسارت های متعدد باطنی در وجود آدمی یادآور شد: علم و کمالات اخلاقی انسان نباید اسیر حالات و صفات او شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان در پایان آزادی های غربی را چیزی جز اسارت با زنجیرهای دنیایی ندانست و با بیان این که دلبستگی و وادادگی به دنیا اسارت های نهفته انسان را افزایش می دهد، تصریح کرد: باید با تلاش و کوشش و استفاده از تربیت الهی اسلام، خود را از بند حالات و صفات بد رها نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha