یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب احکام اسلامی ویژه مخاطبان بین المللی با حضور آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در مرکز موضوع شناسی مطالعات فقهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید حجت الاسلام والمسلمین  فلاح زاده رییس مرکز موضوع شناسی مطالعات فقهی ضمن خیرمقدم با اشاره به این که یکی از اصول مهم در امر آموزش شناخت مخاطب است، اظهار داشت: احکام دین نیز مباحث آموزشی بوده و با توجه به نیاز مخاطبان باید برای آنها رساله تدوین کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به اینکه تدوین کتاب اخکام اسلامی نخستین گامی است که معاونت بین الملل برای ارائه معارف ناب دینی به جهان برداشته است، تصریح کرد: حدود 100 کتابچه با 100 موضوع مورد نیاز مخاطبان بین الملل بویشزه برای غیرمسلمانان در حال تدوین می باشد.

سپس آیت  الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تقدیر از تدوین کتاب احکام اسلامی اظهار داشت: تدوین این کتاب بسیار دیر به ثمر رسید؛ اما بسیار مفید است.

وی با بیان این که این کتاب برای مستبصرین و مسلمانانی که به دین اسلام می پیوندند بسیار لازم است ابراز داشت وظیفه حوزه های علمیه است که آنها را ارشاد و هدایت کند که در صورت سهل انگاری تکفیری ها  آنها را جذب خواهند کرد.

سخنران پایان این مراسم حجت الاسلام اعلایی نژاد، مولف کتاب احکام اسلامی با اشاره به این که تدوین این کتاب نتیجه کار گروهی با درایت معاون بین الملل حوزه های علمیه می باشد اظهار داشت: در این کتاب از 190 قطعه عکس برای افرایش جذابیت استفاده شده است که در چاپ های بعد افزایش خواهد یافت.

همچنین در حاشیه این مراسم حضار از نمایشگاه فقه و زندگی که به همت مرکز موضوع شناسی مطالعات فقهی دایر شده بود، بازدید کردند.

انتهای پیام

33/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha