چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
میراث ایران و عراق

پیش همایش میراث مشترک ایران و عراق با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق حسینی اشکوری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اعلام این مطلب اظهارداشت: با توجه به جایگاه تاریخی شهر  اصفهان، مخصوصا از لحاظ ادبی، هنر و وجود معماری کهن و هم چنین با توجه به اینکه حوزه علمیه اصفهان از جمله مراکز علمی باسابقه کشور است لذا در نظر گرفته شد تا یکی از پیش همایش های، برنامه و همایش میراث مشترک ایران و عراق در این شهر برگزار گردد.

وی هم چنین با اشاره به جایگاه دانشگاه اصفهان، افزود: این دانشگاه نیز علاوه بر پرسابقه بودن از مراکر موفق علمی کشور است که قطعا این پتانسیل در پیشبرد اهداف همایش موثر خواهد بود.

دبیر همایش میراث مشترک ایران و عراق، تصریح کرد: اين نشست از طرفي با ارائه خدمات پنجاه ساله دانشگاه اصفهان در حوزه ادبيات و تاريخ عربي و خاصه مربوط به كشور عراق، و از طرفي ديگر جهت آشنا شدنِ بيشتر اساتيد و دانشجويان برگزار خواهد شد.

به گفته وی ، این مراسم  سه شنبه 11 آذرماه در دانشكده ادبيات و علوم انساني، تالار صائب برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری،  در پایان خاطرنشان ساخت:  همایش بین المللی میراث مشترک ایران و عراق، 14 تا 16 اسفندماه سال جاری در دو شهر تهران و قم و دو ماه بعد از آن در شهر کوفه برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha