چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 340408
۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
رسانه

حوزه / مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین گفت: در استبداد رسانه ای غرب، اگر هزاران نفر در عراق توسط داعش کشته شوند، هیچ خبری منتشر نمی شود، اما اگر خبرنگار آنها کشته شود، فریادشان گوش عالم را کر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، ظهر امروز در دهمین همایش بسیج و اصحاب رسانه و پنجمین یادواره شهدای رسانه قزوین، گفت: قدمت رسانه به اندازه تاریخ بشر است و امروزه با پیشرفت جوامع، رسانه ها هم پیشرفته تر و مدرن تر شده اند.

وی افزود: به دلیل نقش پر رنگ رسانه ها، امروز دولت های غربی بیشترین هزینه ها را برای راه اندازی رسانه می کنند و بر اثر استبداد رسانه ای  که شاهد آن هستیم آنچه را که به نفع خودشان نیست، سانسور می کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین ادامه داد: در استبداد رسانه ای غرب، اگر هزاران نفر در عراق توسط داعش کشته شوند، هیچ خبری از آن منتشر نمی شود، اما اگر در این جریان خبرنگار آنها کشته شود، تمام رسانه آنان پای کار آمده و فریادشان گوش عالم را کر می کند.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: با توجه به نقش رسانه ها در زندگی امروزی، نمی شود آن را از جوامع گرفت، اما باید استبداد رسانه ای حاکم در دنیا را بشکنیم و چیزی را به جای آن قرار دهیم  و در این جریان، نیازمند رسانه مطلوب هستیم تا بتوانیم نیازمندی های مردم را تامین کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های رسانه مطلوب، گفت: اولین ویژگی رسانه مطلوب، "دین مداری" است، چون وقتی دین حاکم باشد، بصیرت، امنیت و آرامش هم به وجود می آید، لذا باید رسانه در محور دین بچرخد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، "اخلاق مداری" را ویژگی دیگر رسانه مطلوب برشمرد و ادامه داد: جامعه به اخلاق اسلامی نیاز دارد، به همین منظور باید رسانه ای را پی ریزی کرده و دنبال کنیم که محور آن اخلاق باشد.

حجت اسلام معبودی خاطرنشان کردکرد: به دلیل اینکه رسانه های استبدادی امید کاذب خلق می کنند، "امید بخشی واقعی" ویژگی سوم رسانه مطلوب است.

وی،"آگاهی بخشی" را ویژگی چهارم رسانه مطلوب دانست و گفت: آگاهی بخشی باید در موضوعات  زندگی ایرانی و اسلامی، استحکام درونی، ایجاد تمدن نوین اسلامی، افزایش جمعیت، حفظ هویت ملی، دشمن شناسی،تشویق برای ازدواج، آگاهی در خصوص چالش های کشور و تبیین بحران های غرب باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تاکید کرد: هر چند بعضی ها خوش ندارند که بگوییم ایران اسلامی دارای دشمن است، اما باید بدانیم که دشمن وجود دارد و اگر این گونه نبود خداوند در قرآن به دشمن های مختلف اشاره نمی کرد.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: ایران اسلامی در بحث دشمن دارای  دو چالش بیرونی و درونی است که در بخش بیرونی، دنیای بیرون به رهبری آمریکا برای ما مزاحمت ایجاد کرده و نمی خواهد این کشور رشد کند.

وی افزود: در بخش دورنی هم تلاش برای فراموشی روحیه و خط امام از جمله این مزاحمت هاست که باید این خطوط را به عنوان چراغ راهی برای مردم مطرح کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین تاکید کرد: نباید به گونه ای باشد کوچک ترین خوبی های دنیای غرب و استبداد را برجسته کرده و در حالی که آن طرف لجن زار، مسخ شده است به سراغ مشکلات آن نرویم.

حجت الاسلام معبودی یادآور شد: باید با رسانه مطلوب، استبداد رسانه ای غرب را بشکنیم و بحران های غرب را به مردم بیان کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha