شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
نعمت الهی - قزوین

حوزه/ امروز دشمن با ماهواره، تأثیر مستقیم بر فرهنگ مردم دارد و باید این موضوع را بپذیریم که مرزهای فرهنگی شکسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی امروز در دهمین همایش بسیج و اصحاب رسانه و پنجمین یادواره شهدای رسانه  استان قزوین، گفت: دانشمندان علوم اجتماعی باید ها و نبایدهای یک جامعه و شاکله آن را بر سه اساس سیاست، فرهنگ و اقتصاد پایه ریزی می کنند. منظور از سیاست روح حاکم بر جامعه است، فرهنگ بحث مهمی است و اقتصاد هم در اداره جامعه نقشی غیر قابل انکار دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم به انسان به عنوان یک جامعه نگاه کنیم، بهترین متناظر این اصول در آدمی عبارت از روح، تفکر و جسم آدمی است و در این مقوله فرهنگ مهم و حائز اهمیت و دارای جایگاه رفیعی است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: تنها موجودی که عاقل است، فکر کرده و زندگی می کند، انسان است و شخصیت یک  جامعه به نوع تفکر حاکم بر جامعه بستگی دارد.

حجت الاسلام نعمت اللهی، چهار گروه را در مواجه با فرهنگ ذکر کرد و گفت: یک گروه کسانی هستند که فرهنگ و ابزارهای فرهنگی را برای تمایلات نفسانی خود می خواهند، گروه دیگر عزلت طلب بوده و کاری با حوزه فرهنگ ندارند و فقط به خود می پردازند و گروه سوم هم به نوعی منفی نگر هستند و تنها نیمه خالی لیوان را می بینند. این سه گروه به درد جامعه نمی خورند و نه تنها مشکلی را از جامعه حل نمی کنند، بلکه باری نیز بر روی دوش جامعه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: در میان این گروه ها، دسته چهارمی هم هستند که  افرادی پویا، فعال، پرانرژی و اثر گذار هستند که دارای نقش برجسته ای در حوزه فرهنگ بوده و تربیت پذیر هم هستند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: امروز دشمن با ماهواره، تأثیر مستقیم بر فرهنگ دارد و باید این موضوع را بپذیریم که مرزها شکسته شده است و اگر زمانی بحث دهکده جهانی مطرح بود، امروز فرد دست در جیب خود می کند، تلفن همراه یا تبلت خود را بیرون می آورد و از طریق آن به سراسر دنیا وصل می شود.

حجت الاسلام نعمت الهی تأکید کرد: مهمترین کاری که در فضای رسانه، ماهواره و اینترنت می شود، مدیریت ادراکات، احساسات و تصمیمات است که مهم ترین آنها هم مدیریت ادراکات است.

وی افزود: برای مبارزه با این پدیده باید از راه خود این ابزار وارد شویم و به تعبیر امام علی(ع) سنگ را از همان جایی پرت کنیم که وارد شده است، چرا که هدایت منتشر نمی شود مگر از جایی که ضلالت آمده است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد:  امروز نیاز داریم که دست به قلم شده و بنویسیم و نباید معجزه کلام و سخن را فراموش کنیم و اینها می تواند اثرگذار باشد و ما باید خطرات ماهواره را تبیین کنیم.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: ما باید آسیب های ماهواره را به شکل تخصصی به مردم گوشزد کنیم و در این جریان  کلی گویی به درد نمی خورد.

حجت الاسلام نعمت الهی یادآور شد: باید بگوییم ماهواره چه می کند و شبکه هایی مانند "من و تو" و "فارسی وان" چه اهدافی را دنبال می کنند و این آگاهی را به مردم بدهیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha