پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کشاورزی

حوزه/ نشست علمی «کشاورزی و اقتصاد مقاومتی» در سالن اندیشه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این نشست با حضور دکتر جعفر خلقانی معاون سابق وزیر کشاورزی، مصطفی حیدری کشاورز و کارآفرین نمونه کشوری و جمعی از طلاب و روحانیون موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

مصطفی حیدری با بیان این که روحانیت با حساسیت بالایی به موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید نگاه می‌کند اظهار کرد: کسانی که وارد کار اقتصادی می‌شوند، باید در انجام کارها با روحانیت ارتباط داشته باشند تا صیقل یابند.

این کارآفرین نمونه با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی کشور به بحث اسراف توجه نمی‌کنیم گفت: 80 درصد منابع ما در بخش اقتصادی اصلاً توجیه اقتصادی ندارد و حتی هزینه برق خود را تامین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در کشاورزی بیان می‌شود که باید هزینه تولید را کاهش دهیم تا به صرفه باشد ابراز داشت: در بخش کشاورزی باید هزینه تولید را کاهش دهیم تا به این وسیله قدرت تولید را افزایش دهیم.

حیدری با بیان این که وزرای ما کارهای تبلیغی را بیشتر دوست دارند تصریح کرد: ما نتوانسته‌ایم زمینه تولید در کشاورزی را درست کنیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به خوبی به کار نگرفته‌ایم.

این کشاورز نمونه مطرح کرد: متأسفانه در کشور ما از تجربیات کارآفرینان به خوبی استفاده نمی‌شود و تنها به دادن تقدیرنامه اکتفا می‌کنیم.

وی با اشاره به هدر رفت 35 درصدی در کشاورزی گفت: ما در کشاورزی دو مزیت بسیار بزرگ داریم که یکی کیفیت میوه‌های ما  از لحاظ رنگ و بوی میوه و دیگری نسل جوان کشور است که اگر در استفاده از این دو سریع نباشیم دیر می‌شود.

وی طرح پیشنهادی خود برای برطرف کردن مشکل کشاورزی را تبیین کرد و گفت: در این طرح در نظر دارم دانشگاهی را در زمین‌های کشاورزی خود تأسیس کنم و از افراد دارای دکتری و فوق‌لیسانس کشاورزی دعوت کنم که به این دانشگاه بیایند و با راه‌های افزایش تولید آشنا شوند و پس از یک سال از آموزش و یادگیری تیمی تشکیل دهیم و به استان‌های مختلف بروند و این روش‌ها را پیاده کنند.

این کشاورز نمونه ادامه داد: افراد این تیم پس از افزایش تولید کشاورزی در زمین‌هایی که مأموریت داشته‌اند می‌توانند در سود به دست آمده شریک باشند و از این طریق سود بسیار خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما نباید از بسیاری از منابع در کشورمان استفاده کنیم و نیاز داریم که بسیاری از باغ‌ها به علت عدم سوددهی تعطیل شوند تا این منابع را هدر ندهند.

حیدری با بیان اینکه امروز جنگ آمریکا با ما جنگ اقتصاد و غذا است گفت: امام(ره) فرمود، کشاورزی می‌تواند محور اقتصادی ما باشد و مقام معظم رهبری نیز بیان کردند، تحریم یک فرصت است و ما باید با اقتصاد مقاومتی با آن مقابله کنیم که متأسفانه به آن به خوبی عمل نکردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha