چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
ایزد پناه

حوزه/ دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: امیدواریم بتوانیم با هدایت مراجع عظام و راهنمایی بزرگان اعتلای فرهنگ عمومی در پرتو فرهنگ اهل بیت(ع) در قم ، بیش از پیش شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که دبیری شورای فرهنگ عمومی استان را عهده دار است، به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: تقارن این مناسبت با همایش بزرگ بین‌المللی اسلامی عاشقان اهل بیت(ع) در قالب پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی به این معنا است که اگر دشمن دیگر ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی اسلام را بتواند برای مدتی کمرنگ کند فرهنگ عاشورایی و حسینی را نمی‌تواند کم‌فروغ کند.

وی در ادامه با بیان اینکه خون‌خواه شهیدان کربلا آفریدگار متعال است، تصریح کرد: ان شاءالله فرهنگ حسینی، در دنیا گسترده خواهد شد و هم دین جدش را حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه ادامه داد: در اخبار و آثار آمده است که مردم جهان در آستانه ظهور حضرت مهدی(عج) انقلاب او را با نام عاشورا و شخص حضرت را با نام فرزند حسین می‌شناسند و این بدین معناست که فرهنگ عاشورا در دنیا فراگیر می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم در ادامه سخنان خود، ظرفیت عظیم شورای عالی انقلاب فرهنگی را میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری این ظرفیت عظیم را در کشور شکوفا کرد که سند مهندسی فرهنگی کشور، شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی زنان، شورای تخصصی فرهنگی حوزوی، شورای فرهنگ عمومی و بسیاری دیگر از این امور ثمرات و دستاوردهای پربرکت این نهاد فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن قرائت فرازهایی از کتاب فرهنگ مربوط به بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت فرهنگ در جامعه، گفت: مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوای تازه و سالم تشبیه کرده اند که به مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات و خدمات کشور طراوت و انرژی می‌بخشد.

 وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با الهام از همین تشبیه طرح لزوم پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها و برنامه‌های بزرگ کشوری و استانی را تصویب کرد، ابراز داشت: به طور مثال بر اساس این مصوبه در قم لازم است منوریل که از مرکز شهر و از کنار حرم کریمه اهل بیت(ع) می‌گذرد، شهرک فرودگاهی قم و همچنین بلوار پیامبر اعظم(ص) و امثال این پروژه های بزرگ باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها این شورا را دستاورد بزرگی برای اعتلای فرهنگ عمومی استان‌ها دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی استان کاری درخور شهر کریمه اهل بیت‌(ع) شهر مراجع عظام، شهر حوزه علمیه بزرگ شیعه، شهر انقلاب اسلامی و شهری که بیشترین یاران حضرت مهدی(عج) از این شهر خواهند بود، انجام نداده‌ایم ولی نهادها و دستگاه های فرهنگی قم در حد توان و امکاناتشان کارهای خوبی کرده اند.

معاون سابق قوه قضائیه با تاکید بر اینکه کار شورای فرهنگ عمومی در استان قم هم سخت و هم آسان است، افزود: دشوار است چون انتظاراتی که به حق هم هستند زیاد است چراکه مسئولان فرهنگی استان باید کاری کنند تا عطر معنوی و فرهنگی وجود مراجع عظام شیعه، حوزه مقدسه علوم دینی و کرامت کریمه اهل بیت(ع)، جان و مشام زائران و گردشگران را معطر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: قم باید به جایی برسد که کرامت، بخشندگی، عطوفت، مهرورزی و خدمت به هم‌نوع به گونه ای که از قم انتظار می رود، در رفتار عمومی شهروندانش موج بزند و این کاری بس دشوار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هدایت مراجع عظام و راهنمایی بزرگان و نهادها و مراکز فرهنگی دینی قم، گام‌های مناسبی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha