یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
شکوری خوی

حوزه / امام جمعه خوی گفت: حضور پرشور عزاداران حسینی در مراسم اربعین نماد وحدت، ولایتمداری و برائت از استکبار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری امروز در جلسه هماهنگی مراسم اربعین حسینی که با حضور مسئولین سیاسی ،فرهنگی و تبلیغی خوی تشکیل شد، با بیان اهمیت و نقش اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت اربعین در روایات اهل بیت(ع) به عنوان یکی از نشانه های مؤمن شمرده شده است.

 وی با اشاره به پیاده روی میلیون ها مسلمان و شیعه از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا و تأکید مقام معظم رهبری بر مسئولان نسبت به ساماندهی حرکت مردم ایران به سوی کربلا، خاطرنشان کرد: توجهی که مسلمانان بویژه مردم عراق به زیارت اربعین دارند در مناسبت های دیگر حتی در روز عاشورا نیز مشاهده نمی شود لذا ضرورت دارد این روز با تمامی وجود گرامی داشته شود.

امام جمعه خوی بزرگداشت اربعین حسینی را از وظایف شیعیان عنوان کرد و گفت: برگزاری هرچه باشکوه اربعین حسینی به معنای ولایتمداری و نماد ظلم و استکبار ستیزی است چراکه قیام عظیم اباعبدالله الحسین(ع) به منظور مبارزه با خواسته های زورگویانه ستمگران زمانه، احیای امربه معروف و نهی از منکر و برائت از ظالمان بود.

سلامت مردم در اولویت قرار  گیرد

حجت الاسلام والمسلمین شکوری در جلسه مجمع خیرین سلامت  که امروز با حضور مسئولین برگزار شد، اذعان داشت: برطرف ساختن نیازمندیها در حوزه بهداشت و درمان با برنامه ریزی های مدون و فرهنگسازی در زمینه سلامت و خودمراقبتی میسر می شود.

 وی افزود: در راستای تحقق بخشی به این موضوع ضروری است دارد از شیوه های مختلف و ابتکاری استفاده شود و راه اندازی همایش با محوریت سلامت برای آگاهی بخشی به اذهان عمومی یکی از این روش‌هاست.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت در جامعه، ابراز داشت: تبیین نقش مردم در بهداشت و درمان، تعریف مدیریت جهادی در شبکه بهداشت و بایدها و نبایدهای مجمع خیرین سلامت از جمله راهکارهای اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ سلامت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha