سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌الاسلام یعقوب‌نژاد - مدارک اسلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، یکی از شاخصه های بسیار مهم رشد علمی در کشور را حمایت از پژوهش های کاربردی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته پژوهش ابراز داشت: امروزه هیچ کس در تاثیرگذاری جدی پژوهش در امر ارتقای شاخص های علمی و فرهنگی جامعه شکی ندارد و لذا مسئولان و مدیران کشور باید نسبت به حمایت از این بخش، اهتمام لازم را از خود نشان دهند.

وی افزود: متاسفانه در طول یکی دو سال اخیر به دلیل مساله تحریم های ناجوانمردانه دشمنان و به تبع آن کاهش فروش نفت، شاهد کاهش بودجه بخش پژوهش بوده ایم که این امر به ویژه در حوزه پژوهش های دینی مشهودتر بوده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: البته با توجه به مشکلات مالی که کشور با آن دست به گریبان است در بُرهه کنونی می بایست اولویت های حمایتی را به پژوهش ها و تحقیقات کاربردی داد؛ چرا که خروجی آن ها در امر رشد علمی کشور کاملاً ملموس است.

وی افزود: بی شک توجه به عرصه پژوهش به ویژه پژوهش های کاربردی که نیازی از جامعه اسلامی را مرتفع سازد، لازمه تحرک، پویایی و پیشرفت کشور و نظام اسلامی ماست که به هیچ وجه نباید از آن غفلت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha