چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
وقف و رسانه

حوزه/ در همایش وقف و رسانه استان خوزستان بر ترویج این فریضه مقدس از سوی مردم، مسؤولان و به ویژه رسانه های ارزشی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش و رسانه ظهر امروز با حضور حمیدرضا ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان و سایر مسؤولان استان، در سالن آمفی تئاتر نیشکر اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام طباطبایی، با بیان این که بیشتر مشکلات کشور به دلیل عدم شناخت جایگاه واقعی وقف در جامعه است، اظهار داشت: امروز باید سعی مسؤولان فرهنگی جامعه بر ترویج این فریضه مقدس باشد.

وی ترویج این سنت حسنه را سبب تأثیر گذاری بر پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: احیا و توسعه موقوفات و ترویج این سنت حسنه در سطح کشور و همچنین استفاده خوب و مؤثر از موقافات، تأثیر گذاری خوبی بر اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با تأکید بر این که فرهنگ سازی و احترام به موقوفات کمتر از خود وقف نیست، تصریح کرد: باید تلاش ملت بر استفاده صحیح از موقافات مردمی بوده و همه فعالان عرصه فرهنگ و رسانه باید بر فرهنگ سازی موقوفات تلاش جدی و مؤثر داشته باشند.

*تقدیر از علمای واقف

رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز با تقدیر و تشکر از تلاش های علمای بزرگ خوزستان در ترویج و توسعه وقف در این استان، گفت: الحق و الإنصاف علمای بزرگی در این استان بوده و هستند که اقدامات گسترده ای در زمینه وقف و ترویج وقف در جامعه انجام دادند که این اقدام آنها باید از سوی رسانه های ارزشی مورد تقدیر و نشر قرار گیرد.

*وقف؛ راهکار برقراری عدالت اجتماعی

حمیدرضا ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورنیز با بیان این که وقف پیش از اسلام در دیگر ادیان نیز وجود داشته و امروز در دین مبین اسلام، یکی از مقدس ترین فریضه های الهی است، گفت: وقف به دنبال برقراری تعادل و محبت در جامعه بوده و مسؤولان نیز باید در این راستا فعالیت و تلاش کنند.

برپایه این گزارش، در پایان این همایش، از رسانه های فعال در زمینه وقف تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha