پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
برهان مهریز

مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) مهریز با اشاره به این که تدیّن و دینداری در ذات هر بشری وجود دارد، گفت: سعادت واقعی در عمل به دستورات الهی است

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین برهان، در سلسله نشست های اخلاقی مدرسه علمیه امام صادق (ع) مهریز، با تفسیر آیه شریفه « فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ/ پس حق گرایانه، به سوی این آیین روی آور،[با همان] فطرتی که خدا مردم را بر آن سرشته است. تغییری در آفرینش خدا نیست. آیین پایدار همین است ولیکن بیشتر مردم نمی دانند(الروم/ 30)"،  طلاب و مبلغان دینی را به رعایت زیّ طلبگی و اخلاق اسلامی توصیه کرد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع)  در تفسیر اين آیه شریفه ابراز داشت: انسان باید خود را به طرف دین و شرعیات متمایل کند و در انتخاب راه الهي پیشگام باشد.

امام جمعه مهريز افزود: تدیّن و دینداری در ذات هر بشری وجود دارد و فطرت الهی در انسان مانند طوماری پیچیده شده است که همه خوبی ها در آن وجود دارد و انسان با تلاش و کوشش این طومار را باز و به آن عمل می کند.

در ادامه به ظرفیت بالای شهرستان مهریز در تربیت طلاب و وجود علمای فاضل در شهرستان اشاره و ابراز امیدواری کرد: مکان جدیدالاحداث حوزه علمیه که در منطقه آسیاب ریگ شهرستان مهریز در حال ساخت می باشد دارای 11 هزار متر زمین، 9 هزار متر زیر بنا و در دو طبقه ، دارای بیش از 60 حجره اسکان، کتابخانه، سالن، مسجد و مکان اداری، هرچه زودتر ساخت آن اتمام یابد و در آینده به قطب علمی، فرهنگی و مذهبی شهرستان تبدیل شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha