چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت‌الاسلام حسینی اوقاف تبریز

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این که تبریز میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور خواهد بود، از شرکت 103 هزار نفر در مسابقات سراسر قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، امروز در دیدار آیت الله مجتهد شبستری، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع و گرامیداشت یاد و خاطره واقفان خیراندیش، به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در تبریز اشاره کرد و گفت:  امسال میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور در تبریز خواهیم بود، به طوری که 103 هزار نفر در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 الی 15 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، خاطر نشان کرد: سهمیه 48 هزار نفری اختصاصی به استان در حال حاضر تکمیل شده است و در این زمینه بیش از 600 مربی آموزش دیده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه راسخون ولاء، خاطر نشان کرد: این صندوق در حوزه پرداخت تسهیلات برای مساجد، امامزادگان و طلاب حوزه های علمیه و عموم مردم به فعالیت می پردازد.

حجت الاسلام حسینی، اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزدگان،  سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی ویژه برنامه های تابستان، سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم و صفر، برگزاری کنگره هایی همچون تبریز پیشرو تشییع، کنکره شیخ سلار، کنگره نگین هستی در جسارت به ساحت قدسی پیامبر، کنگره کوثر بیکرانه و یادواره شهدای حافظ و قاری را از جمله برنامه های فرهنگی برشمرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تخاطرنشان کرد: سال جاری را با عنوان "نهضت دریافت سند موقوفات" نامیدیم و برنامه ریزی خود را بر مبنای دریافت سند تمامی موقوفات قرار دادیم.

وی با بیان این که در دفاع از حوزه تثبیت وقفیت کارهای شایسته ای صورت گرفته است، متذکر شد: رشد مطالبات و وصولی های اوقاف منجر به تثبت و ثبت 18 هزار رقبه و 2 هزار و 230 موقوفه شده است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: با راه اندازی سامانه جامع موقوفات، هر موقوفه برای اجاری نیت امینانه واقف دارای شناسه شده و حساب مستقل خود را دارد و این ادعا را داریم که سنتی ترین اداره را در کل سازمان به مکانیزه ترین اداره تبدیل کرده ایم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان اذعان کرد: امیدواریم فدک فراموش شده اهل بیت(ع) جایگاه اصلی خود را پیدا کند و پروژه های عمران، آبادانی و بازسازی بیش از 50 امامزداه شاخص استان به اتمام رسد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha