دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، حضور و مسئولیت روحانیت در نهادها و ارگان های مختلف کشور را موجب کارآمدی و کارآیی هر چه بیشتر نظام اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو مقوله ملت و ساختار مدیریتی کشور است که این دو مقوله با هم گره خورده است .

وی افزود: روحانیت که در شکل گیری این نظام نقش محوری و تعیین کننده داشته باید از همه ظرفیت های خود در این دو ساحت استفاده کند که نخست شامل تلاش به منظور ارتقای سطح ایمان ، اخلاق و فرهنگ در لایه های مختلف اجتماعی و دیگر ایفای مسئولیت در عرصه ها و جایگاه های مورد نیاز نظام اسلامی می باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این که ملت بزرگ ایران در طول تاریخ، متاثر از نظام روحانیت و حوزه های علمیه و مراجع معظم تقلید بوده است، گفت: همین فیضیه و نهاد روحانیت و تربیت یافتگان مدرسه امام صادق(ع) در طول تاریخ هدایت گر مردم به سمت فضایل بوده اند و امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها، مشغول خدمت به مردم و نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی، نهاد حوزه و روحانیت می بایست از همه ظرفیت خود به منظور ارتقای سطح دانش ،اخلاق و رفتارهای مبتنی بر آموزش دین در لایه های مختلف اجتماعی نهایت بهره برداری را بکند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی یادآور شد: روحانیون با اهتمام ویژه خود و حضور در مسئولیت های سطوح مختلف نظام به ارتقای کارآمدی نظام اسلامی کمک بسیاری کرده است و خدمات و برکات این حضور بر کسی پوشیده نیست.

وی در خاتمه بیان داشت: باالطبع به هر میزان که کارآیی نظام اسلامی ارتقا یاید، راه برای پیوند امت و نظام افزایش خواهد یافت و بدین سان سطح کمی و کیفی دین داری و دین باوری مردم رشد و ارتقا پیدا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha