شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
شوذب شیری

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم با بیان این که امروزه در استان قم شاهد رشد و شکوفایی جوانان و نوجوان در عرصه‎های قرآنی هستیم گفت: 40هزار نفر در مسابقات بخش شهرستانی قرآن قم شرکت کردند و 300نفر به مسابقات استانی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری شنبه شب در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف استان قم که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با ذکر این مطلب که قرآن بزرگترین و ماندگارترین معجزه انبیا الله گفت: باید قدردان قرآن باشیم.

وی افزود:  تمسک به قرآن راه سعادت است و دوری از قرآن نیز رفتن در راه ضلالت است و اگر زندگی ما قرآنی شود همه چیز در جامعه روی اصلاح به خود می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: تمسک به قرآن باید با پیروی از مفسران حقیقی قرآن کریم که همانا ائمه اطهار هستند شکل گیرد و این دو هستند که بزرگترین امانات الهی از سوی پیامبر اکرم برای مسلمانان هستند تا از راه حقیقی دور نشوند.

وی با ذکر این مطلب که امروزه در استان قم شاهد رشد و شکوفایی جوانان و نوجوان در عرصههای قرآنی هستیم، گفت: امیدواریم این روند در آینده نیز همینگونه ادامه  داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شیری بیان کرد: راه نجات هم در کتاب خدا آمده و اگر آدمی به آیات قرآن عمل کند هیچگاه دچار گمراهی و اشتباه نخواهد شد در غیر اینن صورت هرکسی خودش مقصر سرنوشتی است که برایش رخ میدهد و اعمال اوست که باعث شده است که این چنین مردابی گریبانش را بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت تلاش در جهت چشاندن حلاوت قرآن در قلب‌ها، تصریح کرد: قرآن مایه آرامش دلها و نور دیدگان است و هرچه به این قرآن نزدیک شویم از پلیدی ها دور خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین شیری با اشاره به حضور 40هزار نفر در مسابقات بخش شهرستانی قرآن قم، گفت: پس از انتخاب نفرات برگزیده 300نفر به مسابقات استانی راه یافتند که برگزیدگان این مسابقات نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم خاطرنشان کرد:چنین مسابقاتی پیشکشی است به تمام حافظان، قاریان و مفسران قرآن در طول تاریخ قم و این مسابقات به نام و یاد استان مولایی، اکبرالقرا و یکی از بزرگترین اساتید قرآن کشور برگزار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha