چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این کمیسیون مجری نیست و فقط نظارت می‌کند و هرکجا موردی علیه قانون باشد تذکر می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، در خصوص عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل فرهنگی برای مجلس بسیار مهم بوده  و در این زمینه کمیسیون فرهنگی اهتمام خاصی دارد، البته این کمیسیون به عنوان ناظر بوده و مجری نیست.

وی با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم برخی اتفاقات در عرصه فرهنگ گلایه دلسوزان فرهنگ را به دنبال داشت، گفت: در این مسیر کمیسیون فرهنگی به عنوان ناظر، اقداماتی انجام داده است که نمونه آن احضار، وزیر فرهنگ و گوشزد نمودن دغدغه ها بوده که البته وزیر هم بر رفع آنها قول مساعد داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با تاکید بر اینکه امروز بعد از گذشت دو سال دولت توانسته رضایت برخی از مخالفان خود را جلب کند و وضعیت بهتر شده است، تصریح کرد: در اوایل فعالیت دولت، برخی از روزنامه‌ها به بیان نادرست برخی مسایل اعتقادی بصورت نادرست پرداختند که در این زمینه تذکراتی داده شد.

وی در ادامه گریزی به عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد نظارت بر فیلم، سینما و فعالیت‌های زیر مجموعه وزارت ارشاد گفت:  با توجه به جمعیت ایران  و البته سلایق و ذایقه های مختلف، مسئولان فرهنگی برای مقابله با  برنامه های مخرب ماهواره ها و صده ها مساله، دیگر ناچار به انعطاف در برخی موارد بودند، البته در همین راستا ما نیز برنامه ها را رصد کرده و هرکجا که احتیاج بود  تذکراتی را دادیم حتی برخی از مسئولان را به مجلس آوردیم.

 نماینده مردم  قم در مجلس، با تاکید بر اینکه در قسمت های مختلف، کمیسیون فرهنگی کارخودش را انجام داده است، بیان داشت: اتفاقاتی هم در تربیت بدنی افتاد، وزیر ورزش را فراخواندیم و اعلام کرد با کمیسیون فرهنگی همکاری می کند.

وی تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی در حد توان کار خود را انجام داده است و لی همانطور که گفته شد، کمیسیون مجری نیست، تنها نظارت کرده و هرکجا موردی علیه قانون دید، تذکر می دهد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha