چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
تحقیق پژوهش

حوزه/در هفتمین جلسه شورای علمی دین پژوهان کشور که با حضور معاون پژوهشی حوزه های عملیه در قم تشکیل شد، سرگروه های داوری آثار پژوهشی در 12 رشته علمی انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اعضای  شورای دین پژوهان بر اهمیت نقد عملی آثار و پذیرش تکثّر در آراء و نظریه ها و لزوم گسترش عرصه نظریه پردازی آزاد و افق گشایی برای اندیشه های نو تأکید نمودند.

شورای دین پژوهان با توجه به احیای مجدد سازمان برنامه ریزی کشور، خواهان شفافیت اعتبارات و حمایت های پژوهشی شد و با توجه به این‌که بودجه معاونت پژوهشی حوزه نسبت به بودجه پژوهشی وزارتخانه های دولت بسیار ناچیز است، خواستار بازنگری کارشناسانه در نظام بودجه های علمی و پژوهشی کشور شد.

در این جلسه با مطرح شدن اهمیت و نقش علوم انسانی و گستردگی موصوعات آن و تأثیر بسزایی که در زمینه تحولات و رشد و توسعه جامعه دارد، تصریح شد که آثار و مقالات حوزه علوم انسانی رضایت بخش نیست و کمترین مقاله ها در رشته علوم انسانی تحریر می شوند و کیفیت آثار در حوزه علوم انسانی نیز سطح قابل قبولی ندارد.

قابل ذکر است، شورای دین پژوهان کشور در سال جاری آثار پژوهشی 5 سال اخیر را در همه رشته های علوم اسلامی از سطح کشور دریافت و در مرحله اول تعداد 344 اثر را بررسی و تعداد 134 عنوان از آثار رسیده در 12 رشته برای مرحله دوم داوری انتخاب نمود.

بر اساس این گزارش، آثار هر رشته در اختیار رئیس گروه تخصصی مربوطه قرار گرفت تا نسبت به ارزیابی علمی و انتخاب آثار برتر تا بیست روز آینده اقدام نمایند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha