یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
ی

حوزه/ مولف کتاب "شرح موضوعی زیارت عاشورا " گفت: روحانیون می توانند برای ایراد 100 سخنرانی در محافل مختلف دانشجویی و حوزوی از این اثر ارزشمند استفاده کنند.

حجت الاسلام بیدرام در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به انتشار کتاب" شرح موضوعی زیارت عاشورا "، اظهار داشت: از سال 88 فعالیت های پژوهشی خود را آغاز کردم و در کنار کار اجرایی و طلبگی با توجه به علاقه ای که به امر تبلیغ داشتم به لطف خدا وارد این عرصه نیز شدم.

وی با اشاره به تالیف 13جلد کتاب در طول این دوران، افزود: دو سال پیش کتاب شرح دعاهای ماه مبارک رمضان در 1500 صفحه برای مبلغان را به چاپ رسانده ام که در 800 صفحه دوجلدی به نام "زمزمه روزه داران" به عنوان ره توشه در 15 هزار نسخه منتشر شد.

این محقق حوزوی ادامه داد: به من پیشنهاد تالیف کتابی برای سخنرانی طلبه ها داده شد که موضوع "زیارت عاشورا" را پیشنهاد کردم تا طلاب کلمات و واژه های کلیدی زیارت عاشورا را که دربردارنده مباحث اخلاقی مختلفی است در سخنرانی های خود مطرح کنند.

وی اضافه کرد: به طور نمونه با توجه به کمرنگ شدن امر مهم "سلام" در جامعه، در این کتاب با توجه به بیان مکرر سلام بر امام حسین(ع) در این ارتباط توضیح داده شده و یا با توجه به لقب اباعبدالله برای امام حسین (ع) درباره فلسفه بندگی خدا توضیحاتی ارائه شده است.

حجت الاسلام بیدرام خاطرنشان کرد بدین ترتیب زیارت عاشورا در 9 فصل طبقه بندی شده است که 5 موضوع بررسی زیارت عاشورا و فضیلت و دستاوردهای آن، سلام به امام حسین و فرزندان، بیان مصیبت امام حسین (ع) در زیارت عاشورا، زیارت امام حسین (ع) در زیارت عاشورا و انتقام حضرت مهدی از قاتلان حضرت سیدالشهدا در جلد اول و چهار موضوع در جلد دوم توضیح داده شده است.

این محقق حوزوی در پایان گفت: این کتاب توسط حوزه علمیه اصفهان با قیمت 14500 تومان و در 430 صفحه تالیف شده که روحانیون می توانند برای ایراد 100 سخنرانی در جمع های مختلف دانشجویی و حوزوی از آن استفاده کنند

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین قلی زاده IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    احتیاج شدید به این کتاب دارم چه کنم -