سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
اعزام

حوزه/ امروزه حتی مردم مناطق محروم و دور افتاده روستایی و عشایری هم از هجمه فرهنگی غرب بی نصیب نمانده، به همین دلیل خواستار حضور روحانیون در مناطق خود هستند.

اسماعیل معنوی، معاون برنامه ریزی موسسه فرهنگی عصر امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از اعزام مبلغین به روستاهای محروم و دورافتاده شهرستان اندیکا خبرداد و گفت: موسسه عصر امام خمینی(ره)، با توجه به نیازشدید مناطق عشایری و روستایی شهرهای شمال خوزستان، اقدام به اعزام مبلغ به صورت هفتگی و ماهانه به این مناطق کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود زیرساخت های فرهنگی در مناطق روستایی شهرستان اندیکا، لازم بود تا مبلغان برای ترویج معارف اهل بیت(ع) به این مناطق اعزام شوند؛ از این رو اقدام به جذب مبلغ از مدارس علمیه شهرستان های اندیکا، مسجد سلیمان و اهواز با هدف سازماندهی و اعزام آنها شد.

معاون برنامه ریزی موسسه عصر امام خمینی(ره)، اجرای طرح اعزام های کوتاه مدت مستمر را یکی از برنامه های اصلی این موسسه اعلام کرد و افزود: در همین راستا جمعی از طلاب اهوازی به مدت ۲ روز به برخی از مناطق روستایی و عشایر محروم و دورافتاده شمال خوزستان رفته و اقدام به تبلیغ معارف شیعی می کنند.

معنوی همچنین از استقبال گسترده مردم روستایی از حضور مبلغین، بیان داشت: امروزه حتی مردم مناطق محروم و دور افتاده روستایی و عشایری هم هجمه فرهنگی غرب بی نصیب نمانده، به همین دلیل خواستار حضور روحانیون در مناطق خود هستند و ما نیز در همین راستا فعالیت های گسترده ای را انجام داده ایم.

وی از توزیع محصولات فرهنگی میان کودکان روستایی از سوی روحانیون اعزامی خبرداد و گفت: در راستای آشناسازی کودکان با معارف اهل بیت(ع)، مبلغین بسته ها و محصولات فرهنگی را در آنان توزیع می کنند تا از همان دوران کودکی با مسائل دینی آشنا شوند.

گفتنی است، موسسه فرهنگی عصر امام خمینی(ره) در سال 1390 با مسئولیت و نظارت حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز و مدیر وقت حوزه علمیه حوزه خوزستان، با هدف ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) و اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در قالب برگزاری نشست ها و همایش ها، ساماندهی و اعزام مبغین جهادی به روستاهای دورافتاده استان خوزستان و ..، تربیت نیروی انسانی انقلابی و ... آغاز بکار کرده است.

مرکز اصلی موسسه فرهنگی عصر امام خمینی(ره) در شهرستان مسجد سلیمان واقع شده و نمایندگی این موسسه در اهواز نیز فعال می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha