چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
رضوانی نسب

مدیرکل امور طلاب حوزه های علمیه از برگزاری دومین همایش ملی تجلیل از ممتازین شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در قم خبر داد.

حجت الاسلام  عباس رضوانی نسب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این خبر اظهار کرد: در این همایش از طلاب و فضلای ممتاز شاهد و ایثارگر، شامل فرزندان معظم شهدا، پدران شهدا، جانبازان، ایثارگران و فرزندان ایشان، تجلیل به عمل می آید.

وی ادامه داد: برگزیدگان این همایش کسانی هستند که در عرصه‌های آموزشی، تبلیغی، پژوهشی، اخلاقی و مدیریتی در سطح کشوری پس از بررسی‌های انجام گرفته، توسط کمیته داوران همایش، برگزیده شده‌اند.

مدیر کل  امور طلاب حوزه با اشاره به سخنرانان و مهمانان ویژه این همایش گفت: آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری از میهمانان ویژه این مراسم هستند.

وی با بیان این که این همایش با همکاری معاونت امور طلاب و دانش آموختگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هدف از برگزاری همایش، این است که از محصلین  ایثارگران ممتاز،  تشویق به عمل آید و باعث ایجاد انگیزه در امر تحصیل، پژوهش و تبلیغ در میان سایر طلاب خصوصاً ایثارگران شود.

حجت‌الاسلام رضوانی نسب با اشاره به اینکه در این همایش از استان‌های مختلف برگزیده داریم گفت: ایجاد و افزایش روحیه تلاش، تحرک و شادابی اجتماعی برای رسیدن به مراتب عالی و تجلیل از مقام والای رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدا و همچنین ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین همه طلاب حوزه‌های علمیه و خصوصاً در سطح کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که باید از مقام ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا تجلیل شود ابراز داشت: با برگزاری این همایش علاوه بر ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت این نکته را بیان می‌کنیم که این عزیزان با اینکه یا خودشان یا پدرانشان در صحنه جنگ حضور داشته‌اند، امروز نیز می‌توانند در خط مقدم باشند و مسیر رشد و شکوفایی را طی کنند.

مدیر کل  امور طلاب با اشاره به این‌که صنف روحانیت بیشترین شهید را در دفاع مقدس داشته گفت: با تمام شدن جنگ این کار کنار گذاشته نشده و امروز نیز  جانبازان، ایثارگران و فرزندان شهدا باز هم در صحنه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی در خط مقدم حضوری فعال دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: همایش ملی تجلیل از ممتازین شاهد و ایثارگر حوزه  صبح پنجشنبه نهم بهمن ماه، در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود

 انتهای پیام313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha