سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
احمد شعبانی

حوزه/ مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حضور روحانی در مدارس باید استمرار داشته باشد، مدارس ساعت خاصی را به این کار اختصاص دهند و جزو برنامه‌های آموزشی آنان باشد.

حجت‌الاسلام احمد شعبانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: حوزه و آموزش و پرورش دو نهاد آموزشی کشوری هستند و لازم بود که اقداماتی برای همکاری آن‌ها صورت بگیرد و امروز پیوند مبارکی بین آن‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اثر تربیتی در دوران کودکی بیشتر از سایر دوران‌ها است تصریح کرد: با توجه به نقش روحانیون در آموزش آموزه‌های دینی به اقشار مختلف مردم، آن‌ها می‌توانند در آموزش این آموزه‌ها به کودکان و نوجوانان نیز نقش بسزایی داشته باشند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: برای این که روحانی بتواند نقش خود را در تربیت دین به دانش‌آموزان انجام دهد؛ مستلزم این است که فضای کار برای روحانیون در مدارس ایجاد شود و این تنها با برنامه‌ریزی خاص و تعامل بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و آموزش و پرورش باید دستورالعملی برای استفاده تمامی مدارس کشور از روحانیون داشته باشد.

وی گفت: مدارس در روزهای هفته ساعتی را به این امر اختصاص دهند و روحانی توانمندی که دوره‌های آموزشی خاصی را طی کرده باشد و می‌تواند با جوانان و نوجوانان از لحاظ علمی و اخلاقی ارتباط برقرار کند به مدرسه رفته و دانش‌آموزان را آموزش دهد.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه در سازمان اوقاف، اعزام مبلغ را شروع کرده‌ایم عنوان کرد: در تابستان که مدارس تعطیل است کتاب‌های خاصی را برای دوران ابتدایی، نوجوانی و جوانی در کمیسیون تولید و محتوا تألیف می‌کنیم و این کتاب‌ها را در اختیار مبلغین قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، بقاع متبرکه به فضاهای فرهنگی تبدیل شوند افزود: مبلغین از طریق ادارات سازمان اوقاف و یا به صورت خودجوش و با هماهنگی مدیر مدرسه اعزام می‌شوند و دانش‌آموزان را به یک امامزاده شاخص می‌برند که هم با امامزاده آشنا می‌شوند و هم دوره‌های یک ساعته‌ای اجرا می‌کنند و با شیوه‌ها و ابزارهای خاص معارف دینی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف ابراز داشت: حضور روحانی در مدارس باید استمرار داشته باشد و ساعت خاصی را به این کار اختصاص دهند و جزو برنامه‌های آموزشی باشد و در پایان سال باید بازخورد این کار را ببینیم.

وی بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود که روحانیونی که تحصیلات خوبی در حوزه دارند با یک آزمون خاصی به عنوان دبیر دینی جذب شوند و زمینه‌ای شود که نیمی از معلمان دینی مدارس از روحانیون باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی اظهار داشت: دبیران دینی مدارس همه در یک شرایط دینی پرورش یافته‌اند و احترام خاصی برای آن‌ها قائل هستیم، ولی یک روحانی به صورت تخصصی در این موضوع کار کرده است و آموزه‌های دینی که در حوزه است با دانشگاه‌ها فرق دارد.

وی ادامه داد: تبلیغ وظیفه اصلی روحانیون است و هنگامی که به عنوان معلم دینی وارد کلاس می‌شود در درجه اول احساس می‌کند که مبلغ است و به وظیفه خود عمل می‌کند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: دشمن با برنامه‌ریزی خاصی روی فرهنگ جوانان سرمایه‌گذاری می‌کند و ما مسئول هستیم که در مقابل آن‌ها بایستیم و در حوزه فرهنگی بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) فرمودند که معلمی شغل انبیاست بیان کرد: باید این دغدغه در معلم ایجاد شود که وظیفه او در کلاس، هدایت دانش‌آموزان است و باید از این فرصت برای تربیت دانش‌آموزان استفاده کند.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه دشمنان ما با انسجام خاصی کار می‌کنند که به دین اسلام ضربه بزنند گفت: آنها می‌خواهند دین اسلام را دینی خشن  نشان دهند و از سوی دیگر عده‌ای نیز با افراط به دین و چهره اصیل اسلام ضربه می‌زنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است که بیشتر کار کنیم و دغدغه مقام معظم رهبری در کارهای فرهنگی را اولویت کاری خود قرار دهیم افزود: در روایات است که اگر انسان دست یک نفر را بگیرد و نجات دهد پاداش فراوانی در آخرت خواهد برد.

انتهای پیام.313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha