چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
معزی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با ابراز امیدواری از اینکه افتتاح کانون طلاب برای دین و جامعه برکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: گاهی اقدامات امدادی از مباحث کلامی تبلیغی، تاثیر بیشتری برای ترویج اسلام دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین معزی شنبه شب در مراسم افتتاح کانون طلاب جمعیت هلال احمر استان قم در مدرسه سفیران هدایت با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: افتتاح این کانون یکی از برکات پیروزی انقلاب است.

وی با بیان اینکه گرایش طلاب این مدرسه امور تبلیغی است، تصریح کرد: طلاب این مدرسه به انتقال مفاهیم دینی و پیام اسلام به دیگران اهتمام دارند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در ادیان تاکید شده است علم بدون عمل همواره بی خاصیت می باشد، گفت: یکی از اقداماتی که از راه های انتقال پیام اسلام می باشد، بحث های امدادی است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: طلاب در سفرهای تبلیغی به روستاها می توانند در زمان وقوع زلزله، سیل و حوادث دیگر با امور امدادی، مردم را درمان و نجات دهند.  

وی تصریح کرد: گاهی اقدامات امدادی از مباحث کلامی تبلیغی تاثیر بیشتری برای ترویج اسلام دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر از ظرفیت اقشار مختلف برای آموزش مباحث امدادی بهره می گیرد و امروز با افتتاح این این کانون از استعدادها و ظرفیت طلاب نیز استفاده خواهد شد.

*کلیسا با رویکرد امدادی فعالیت می کند 

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه کلیسا در دل مردم اروپا جای ندارد، گفت: رفتار کلیسا موجب دل زدگی و بی اعتباری شد و اکثر کلیساها در انگلستان به فروش می رفت.

وی تصریح کرد: کلیسا برای مطرح کردن خود به اقدامات درمانی و بیمارستانی اهتمام خاصی دارد و کشیش ها به بیمارستان ها می روند و به دلداری و محبت به بیماران می پردازند تا زمینه نفوذ خود را افزایش دهند. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه انبیا و اولیاء خدا بر ضرورت کمک به انسان ها تاکید داشتند، گفت: اگر زلزله یا ویرانی صورت گرفت، طلاب زودتر ار دیگران برای کمک به انسان ها اهتمام داشته باشند؛ چرا که با این عمل، مردم را به سمت خدا سوق می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه افتتاح کانون طلاب منشا برکات برای دین و جامعه باشد، خاطرنشان کرد: این کار از سفیران هدایت آغاز شد و امیدواریم با تفاهم نامه منعقد شده با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه شاهد گسترش و ارتقای روابط حوزه و هلال احمر باشیم و کانون های هلال احمر را به مدارس علمیه سراسر کشور گسترش دهیم.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha