چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ همه ما مسئولیت داریم برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم، اگرچه یک مقدار در جامعه رنگ و بوی اصلی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مریدانی پنج شنبه شب در یادواره طلبه شهید علی خلیلی و شهدای روحانی در قم در مسجد حجت بن الحسن(عج) خیابان شهید مدرس قم با بیان اینکه شهید خلیلی در راستای انجام وظیفه خطیر خود امر به معروف شهد شیرین شهادت را نوشید گفت: امر به معروف در جای جای قرآن و روایات معصومین(ع) آمده است و همه ما مسئولیت داریم برای اقامه آن تلاش کنیم اگرچه یک مقدار در جامعه اسلامی ما امر به معروف و نهی از منکر رنگ و بوی اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه انبیا الهی در شیوه‌ها و روش‌های تبلیغ دین پایه و اساس حرکت خود را امر به معروف و نهی از منکر  قرار داده بودند بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در همه زوایای زندگی، امر به معروف و نهی از منکر را در همه ابعاد اقامه می‌کردند و از روزهای آغازین رسالت تا رحلت در همه مجالس آمر به معروف و ناهی از منکر بودند.

این راوی دفاع مقدس تصریح کرد: امام علی (ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر را در زمان امامت و رهبری امت اسلام به عنوان اولین و بالاترین وظیفه امامت و رهبری برگزیدند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) جان خود را در راه اقامه امر به معروف و نهی از منکر فدا کردند گفت: در میدان نبرد در صحنه رویارویی با دشمن اگر امام حسین(ع) به عقلش رجوع می‌کرد، نباید می‌جنگید اما عشق به خدا، به امام حسین(ع) این اذن را می‌دهد که در میدان نبرد بجنگد و هرچه ظهر عاشورا نزدیک تر می‌شد تبسم سیدالشهدا(ع) بیشتر می‌شد.

حجت الاسلام مریدانی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) در کربلا قربانی امر به معروف و نهی از منکر شد افزود: همه شهدای والا مقام از پیروان مخلص سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بودند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha