چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
آیت الله حائری شیرازی

حوزه/ استاد حوزه علميه قم گفت: بايد به گونه اي رفتار و انديشه جوانان را تقويت كنيم كه بتوانند شبهات را پاسخ دهند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، آيت‌الله محی الدین حائري‌شيرازي در دومين همايش طرح آفاق انديشه قم که از سوی دبیرخانه کانون های مساجد برگزار شد، گفت: اگر حرف از اعماق دل باشد تاثير مي‌گذارد و اگر كسي از روي دل حرفي بزند، قطعا نتيجه خواهد گرفت.

وي گفت: بايد بكوشيم حرفي كه مي‌خواهيم بزنيم بر اساس انديشه‌ها و از روي دل باشد تا تاثيرگذار شود در غیر این صورت تاثير و جايگاه خود را از دست خواهد داد.

استاد حوزه علميه بيان داشت: درختي كه در گلدان كاشته مي‌شود فقط زيبايي دارد؛ اما درختي كه در دل خاك كاشته مي‌شود علاوه بر زيبايي ميوه هم مي‌دهد و انسان هم همينگونه است و هر چه را دوست بدارد با آن كنار مي‌آيد.

آيت‌الله حائري شيرازي گفت: انسان تا زماني كه به دنيا دل بسته است، آدمكي بيش نيست و اگر يك وقتي آمد و انسان از دنيا دل كند، آن وقت اثر بخش است و اگر دل به خدا ببندد اول آدميت انسان خواهد بود.

وي تصريح كرد: انسان خودخواه، دنيا طلب است و چنين فردي هيچ گاه موفق نبوده و قطعا با شكست مواجه مي‌شود و چنين فردي جبار است.

عضو خبرگان رهبری گفت: انسان‌هايي كه براي دفاع از اسلام به جبهه‌ها رفته بودند، فقط براي اسلام و دفاع از نظام اسلامي رفتند زيرا فردي با آنها صحبت كرد كه سخنانش از روي دل بود، نه از روي هوا و هوس و به همين منظور تاثير گذاشت.

آيت‌الله حائري شيرازي با اشاره به فعاليت كانون‌های مساجد گفت: شما كه در مساجد با جوانان ارتباط داريد مي‌توانيد به دو صورت كار كنيد نخست كاري كه بر گرفته از انديشه‌هاي شماست كه دوامي ندارد و دوم اينكه كاري باشد كه بر اساس فكر و الگو و همچنين برنامه‌ريزي دقيق باشد كه اثر بخش است.

وي بيان داشت: در كارهايتان بكوشيد كه كار خدايي و آخرتي باشد و اگر اينگونه شد تاثيرگذار خواهد بود و اثر بخشي دارد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به كار سيدحسن نصرالله در لبنان گفت: بايد از كارهاي ايشان الگو گرفت كه چگونه در آن شرايط كارهاي فرهنگي انجام مي‌دهند و به چه ميزان تاثير خود را گذاشته است.

آيت‌الله حائري شيرازي بيان داشت: بايد به گونه اي رفتار و انديشه جوانان را تقويت كنيم كه بتوانند شبهات را پاسخ دهند.

وي تصريح كرد: از سوي ديگر بايد با محبت كار كنيد، كار فرهنگي محبت مي‌طلبد و اگر به اين موضوع اهتمام و توجه شود، قطعا نتيجه خواهد داد، البته محبت بايد پاك باشد تا تاثير واقعي خود را داشته باشد.

استاد حوزه علميه قم گفت: تمام رزمندگان عشق به امام داشتند كه به جبهه‌ها رفتند و امروز هم همه عاشق رهبري هستند كه اين كشور توانسته پايبند بوده و در دنيا روي پاي خود ايستادگي كند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha