سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
17

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در برخی شهرستان ها حضور نسل نوجوان و جوان در نماز جمعه کمرنگ بوده و ائمه جمعه باید با برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر، بتوانند حضور این قشر را در نماز جمعه بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در نشستی با  ائمه جمعه استان قزوین، گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، نمازهای جمعه باشکوهی در سطح کشور برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: دشمنان همیشه در تلاش هستند که میان صفوف به هم فشرده نماز عبادی و سیاسی جمعه فاصله اندازندکه خوشبختانه تاکنون نقشه های آنان به بن بست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان های استان حضور نسل نوجوان و جوان در نماز جمعه کمرنگ بوده و ائمه جمعه باید با برنامه ریزی دقیق و تشکیل اتاق  فکر، بتوانند حضور این قشر را در نماز جمعه بیشتر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: ارتباط و تعامل بیشتر با ائمه جمعه استان یکی از برنامه های جدی بنده است که امیدواریم بتوانیم در این راستا قدم های مفید و سازنده ای برداریم.

*انتصابی شایسته

حجت الاسلام محمد تقی بهبودی، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز گفت: خوشبختانه این انتصاب شایسته که از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، مایه مباهات و افتخار همه  متدینین و روحانیون است، جای شکرگزاری دارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های دقیق زمینه حضور بیشتر مردم به خصوص جوانان، در مصلی های نماز جمعه فراهم گردد.

*تقدیر از خدمات آیت الله باریک بین

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی همچنین در دیدار با مدیران و معاونین صدا و سیمای قزوین با اشاره به این که رسانه ملی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد، ابراز داشت: خوشبختانه قزوین دارای مردمانی ولایتمدار و شخصیت های فرهیخته و ارزشمندی نظیر آیت الله باریک بین است که منشاء خدمات ماندگاری بوده و نباید این خدمات و فعالیت های را فراموش کنیم

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید با تشکیل اتاق فکر در صداو سیمای استان و فرهنگ سازی، مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان به سمت نماز و نمازهای جمعه سوق داده شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مدیران و دست اندرکاران شبکه استانی، باید برنامه هایی را تولید نمایند که برای مخاطبان دارای جذابیت و اثر بخشی باشد.

*نقش محوری روحانیت در تولید برنامه های مذهبی

ابوالفضل معصومی فر، مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های ماندگار آیت الله باریک بین، ایشان را از علمای برجسته و مورد علاقه مقام معظم رهبری دانست و گفت: بی شک زحمات و تلاش های ماندگار آیت الله باریک بین فراموش نشدنی است.

وی با تاکید بر این که امروز روحانیت نقش کلیدی و محوری در تولید برنامه های مذهبی دارد، عنوان کرد: هدایت مجموعه بزرگ صدا و سیما فقط با همراهی و ارائه رهنمودهای بزرگان ممکن خواهد بود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha