سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
اباذر بیگی

حوزه/ شکل گیری تمدن نوین اسلامی از جمله رسالت های ماندگار و موثر علمای دینی است که می توانند با بهره گیری از سنگر مساجد، حلقه های مفقوده کارکرد این مکان مقدس را احیا و پویا سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، امروز در همایش سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با حضور فعالین فرهنگی و مسئولین استانی برگزار شد، ابرازداشت: با توجه به جایگاه مسجد در صدر اسلام و بهره گیری پیامبر اکرم(ص) از این مکان مقدس به عنوان محل تعلیم و تربیت، ازدواج، تربیت شاگردان و نشر دین، دستور صلح و جنگ و به دنبال آن ائمه اطهار(ع)، رشد و نمو ارزش های دینی و شاگردان بسیاری را در این مکان مقدس به جوامع و بلاد اسلامی  آموزش معرفی کردند.

وی از فعالیت 656 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبرداد و افزود: بسیاری از تصمیم گیری های سرنوشت ساز و پیروزی های مهم همچون به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران از جایگاه مقدس مسجد بروز و ظهور یافته است.

این فعال فرهنگی، تربیت جوانان و نوجوانان را به عنوان سربازان مقتدر جنگ نرم نیازمند انس با مساجد دانست و افزود: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال 71 پس از رهنمودهای رهبری در رابطه با تقویت پایه های اعتقادی و دینی در جامعه، جهت مبارزه با جنگ نرم دشمن تا امروز توانسته در برابر ترفندهای فرهنگی و دینی دشمن با تمام توان مبارزه و خنثی سازی کند.

*نقش تربیتی و تهذیبی علما و روحانیون

در ادامه این همایش، سعید سعادتی، معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با تاکید بر اهمیت مسجد در مکتب مبین اسلام، ابراز داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی و همچنین آموزش نظامی و تبیین اهمیت دفاع مقدس در هشت سال جنگ ایران و عراق از کانون مساجد طراحی و به نتیجه رسید.

وی به حضور علمای دینی در کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: ترویج ارزش های دینی و انقلابی با حضور پرشور قشر جوان، باید فراملی و در خارج از مرزهای اسلامی رشد و توسعه یابد.

معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: شکل گیری تمدن نوین اسلامی از جمله رسالت های ماندگار و موثر علمای دینی است که می توانند با بهره گیری از سنگر مساجد، حلقه های مفقوده کارکرد این مکان مقدس را احیا و پویا سازند، چنانکه امروز مسجد علاوه بر کارکردهای تربیتی و عبادی می تواند در انسجام بخشی میان مردم و خنثی سازی تحریم ها و ترفندهای دشمن موفق ظاهر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درتداوم برنامه های کانون مساجد نباید به شکل گلخانه ای عمل شود، بلکه باید از توان تهذیبی و تربیتی علما و روحانیون بهره مند شد تا جوانان از مساجد فاصله نگیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha