چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
12

حوزه/ رئیس دانشگاه لاترانسه واتیکان از موسسه بین المللی مطالعات اسلامی در قم بازدید و راه های همکاری و تبادل علمی را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر مون انریکو دال کو ولو رئیس دانشگاه لاترانسه واتیکان که به اتفاق رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران و سفیر واتیکان در تهران به شهر مقدس قم سفر کرده بود از موسسه بین المللی مطالعات اسلامی بازدید و با تعدادی از مدیران این موسسه حوزوی دیدار نمود.

در این دیدار، حجج اسلام دریاباری و محدث معاونان آموزشی و پژوهشی موسسه مطالعات اسلامی به معرفی این موسسه و اهتمام آن برای تربیت طلاب برای حضور در صحنه بین الملل پرداختند و در خصوص زمینه های مشترک همکاری بین موسسه مطالعات اسلامی و دانشگاه لاترانسه بحث و تبادل نظر شد.

دکتر مون انریکو دال کو ولو رئیس دانشگاه لاترانسه واتیکان در این دیدار پرسش هایی در خصوص نحوه جذب و آموزش دانش پژوهان مطرح کرد و نسبت به حضور جوانان اندیشمند در این موسسه ابراز خرسندی نمود.

وی با اشاره به عدم تعارض بین عقیده و عقل در معارف شیعی گفت: از این جهت، رویکرد شیعه و کاتولیک به هم نزدیک است . ما نیز معتقدیم که عقل و ایمان با هم تعارض ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha