دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
واتیکان

حوزه / جلسه شورای کاردینالی واتیکان در حضور پاپ، رِفرم و تحول در رسانه های واتیکانی و مسئولیت کلیسا در خصوص آزارهای جنسی را مورد بحث قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از "اُسرواتوره رومانو" روزنامه رسمی واتیکان، نهمین جلسه شورای کاردینالی 9 نفره واتیکان برگزار شد. در این نشست سه روزه که در حضور پاپ برگزار شد، درباره رفرم و تحول در رسانه های واتیکانی و موضوع مسئولیت کلیسا در خصوص آزارهای جنسی بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

فدریکو لومبادری سخنگوی واتیکان در همین باره در جلسه اطلاع رسانی با خبرنگاران، گفت: «فرانسیس در تمامی جلسات حضور داشت و بیشتر وقت جلسه به موضوع اصلاحات ساختاری مقرمقدس و تشخیص روشهای موثر اختصاص یافته تا اینکه آماده سازی قانون اساسی رسولی موسوم به "شبان نیک" ظرف سال 2016 به حد مطلوبی برسد. بخش عمده این نشست سه روزه به بررسی نظرات شورای کاردینالها که در نشست فوریه گذشته مطرح شده بود، اختصاص یافت و در باره احتمال ایجاد دو دستگاه بزرگ واتیکانی سخن به میان آمد: یکی؛ امور خیریه، عدالت و صلح و دیگری؛ امور غیر روحانیون، خانواده و دفاع از حیات.

لومباردی در ادامه پیرامون اصلاح بخش رسانه ای گفت: با پایان کار کمیته مرجع در این زمینه به ریاست لُرد کریس پاتن، در انتظار ایجاد کمیسیونی دیگر هستیم تا بازسازی بخش اطلاع رسانی مشخص گردد.

وی افزود: در این نشست درباره گزارش پایانی کمیته مرجع که در اختیار پاپ و همکارانش قرار گرفته بود، تبادل نظر شد. در گزارش مزبور مسائل بصورت کلی مطرح شده و هنوز هیچ طرح نهایی و تصمیم اجرایی مشخص نشده است. در نتیجه از پاپ خواسته شد تا کمیسیونی برای ادامه کار کمیته قبلی، جهت رسیدگی به جزئیات این موضوع و مطالعه گامهای اجرایی برای اجرای اصلاحات در بخش رسانه ای، منصوب نماید.

لومباردی بیان داشت: در ادامه این نشست به پیشنهاد کاردینال اُمالّی سراسقف بوستون و عضو شورای کاردینالی 9 نفره، در پاسخ به کمیسیون پاپی حمایت از خرسالان به بحث در باره حمایت از کودکان و نونهالان در برابر آزار جنسی، نحوه برخورد و رسیدگی به تخلف جنسی روحانیون، سواستفاده از قدرت و سرپوش گذاری اینگونه تخلفات بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت و در پایان مقرر شد که شورای کاردینالی 9 نفره تا پایان امسال سه نوبت دیگر (از 8 تا 10 ژوئن، از 14 تا 16 سپتامبر و از 10تا 12 دسامبر) تشکیل جلسه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha