پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
فرجام حوزه خراسان

حوزه/ مقام معظم رهبری در یکی از سفرهای رسمی به مشهد فرمودند "حوزه مشهد تحقیقا دومین حوزه جهان تشیع است"، این فرمایش معظم له نشان دهنده جایگاه حوزه علمیه خراسان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرجام، در نشستی با مدیرعامل خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه با اشاره به جایگاه حوزه علمیه خراسان، گفت: حوزه خراسان به لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، از گذشته ملجاء و پناهگاه مردم بوده و علمای بزرگی در آن پرورش یافته اند.

*نگاه رهبری معظم به حوزه خراسان

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از سفرهای رسمی به مشهد مقدس فرمودند "حوزه مشهد تحقیقا دومین حوزه جهان تشیع است"، این فرمایش معظم له نشان دهنده جایگاه رفیع حوزه خراسان است.

وی با اشاره به برگزاری روزانه 30 جلسه درس خارج در مشهد، خاطر نشان کرد: شخصیت های بزرگی در مدارس علمیه مشهد پرورش یافته اند، به طور مثال مدرسه عالی نواب همواره مرکز تربیت بزرگان و شخصیت ها بوده است.

* تدوین سند چشم انداز

حجت الاسلام و المسلمین فرجام، تدوین سند چشم انداز را یکی از کارهای ارزشمند حوزه خراسان خواند و افزود: در حال حاضر برنامه های خوبی در حوزه خراسان طراحی و اجراء شده که از آن جمله می توان به راه اندازی مدرسه فقاهت، با رویکرد تربیت تخصصی مجتهد و مدرس اشاره کرد.

*راه اندازی رشته فقه قضایی در سطوح 3 و4

مدیر حوزه علمیه خراسان، راه اندازی رشته تخصصی فقه قضایی در سطوح 3 و4 را یکی دیگر از دستاوردهای این حوزه بزرگ برشمرد و تصریح کرد: حوزه خراسان با مدیریت عالی آیت الله واعظ طبسی و همراهی بزرگان و اساتید، نسبت به گذشته رشد روز افزونی داشته و در مسیر تحول حرکت می کند.

وی در ادامه با اشاره به هم مرز بودن خراسان با ترکمنستان و ...، گفت: باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشت، چرا که مردم این منطقه محب و علاقه مند اهل بیت(ع) هستند.

*ارادت ترکمن ها به امام رضا(ع)

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: ترکمن ها مرتب به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) می آیند و این مسئله افتخار شیعه است که اهل سنت به حرم مطهر پیشوای هشتم شیعیان مشرف می شوند، لذا باید برای حفظ این علاقه تلاش کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: در صورت فراهم سازی زیر ساخت های لازم و همکاری و حمایت جامعه المصطفی، حوزه خراسان می تواند مرکز پذیرش طلاب آسیای میانه باشد.

*ضرورت اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه

وی در ادامه بر ضرورت اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه تاکید کرد و با ابراز خرسندی از فعالیت های خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، ابراز داشت: با توجه به شرایط جهانی و فضای مطبوعاتی و رسانه ای حاکم بر دنیا، ضرورت اطلاع رسانی از دستاوردهای فاخر علمی، پژوهشی، تبلیغی و ... حوزه و نیز خدمات روحانیت به جامعه، را به امری غیرقابل انکار تبدیل کرده است.

*تلاش رسانه ­های هم عرض برای نفوذ به حوزه

مدیر حوزه علمیه خراسان به تلاش رسانه­های هم عرض برای نفوذ به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: در گذشته خلاء رسانه ای که بتواند بدون گرایش­ها، اطلاع رسانی سالم و دقیقی از رویدادها و دستادوردهای حوزه داشته باشد، احساس می شد که با راه اندازی "هفته نامه افق حوزه" و "خبرگزاری حوزه" این خلاء تا حدودی رفع شده است.

*لزوم نگاه ویژه به عرصه بین الملل

وی بر ضرورت نگاه محتوایی و تأثیرگذار رسانۀ رسمی حوزه، در عرصه اطلاع رسانی به ویژه اخبار بین الملل تأکید کرد و گفت: حوزه خراسان آماده همکاری با خبرگزاری حوزه و هفته نامۀ افق حوزه می باشد و انشاء الله ساز و کارهای لازم توسعه همکاری ها و انعکاس مطلوب اخبار طراحی خواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین فرجام در پایان با تقدیر از مسؤلان و دست اندرکاران خبر گزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، خواستار انعکاس  چشمگیرتر اخبار حوزه خراسان در رسانه رسمی حوزه شد.

*جایگاه حوزه فخیم خراسان

حجت الاسلام والمسلمین مولایی، مدیر عامل خبر گزاری حوزه نیز در این نشست با اشاره به جایگاه حوزه پرفروغ و قوی خراسان، گفت: رسانۀ حوزه، زبان گویای حوزه است و نگاه ویژه­ای به حوزه فخیم خراسان دارد.

مدیر مسؤل هفته نامه افق حوزه با اشاره به شبکه فراگیر مخاطبان این نشریه، ادامه داد: شخصیت ها و بزرگان، ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور، روحانیون مستقر و طرح هجرت، مدارس علمیه، روحانیون عقیدتی نیروهای مسلح، قضات روحانی و... تحت پوشش این شبکه قرار دارند.

وی با اشاره به رویکرد خبرگزاری حوزه در انتشار فراگیر اخبار حوزوی در فضای رسانه ای، تصریح کرد: رعایت ادبیات حوزه، دقت کافی، صداقت، تلاش برای ترویج اخلاق رسانه ای و ... در دستور کار خبرگزاری حوزه قرار دارد.

*آماده توسعه همکاری ها هستیم

حجت الاسلام و المسلمین مولایی در پایان، آمادگی کامل مرکز اطلاع رسانی حوزه های علمیه ( خبر گزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه) را برای پوشش گسترده اخبار حوزه خراسان و توسعه بیش از پیش همکاری ها اعلام کرد.

 انتهای پیام 3/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha