جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
18

حوزه/ سید موسوی گفت: برخی حقایق در مورد عراق توسط رسانه ها نادیده گرفته می شود اما ارتباط عمیق ملت ها باعث انتشار حقیقت می شود، اما در این میان تصمیم هایی درست است که مستند به اطلاعات درست و واقعی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد العرابی سفیر سابق مصر در عراق و هیئت همراه وی با حجت الاسلام و المسلمین سید علاء الموسوی رئیس اوقاف شیعیان عراق دیدار کرد.

سید موسوی در این دیدار گفت: برخی حقایق در مورد عراق توسط رسانه ها نادیده گرفته می شود اما ارتباط عمیق ملت ها باعث انتشار حقیقت می شود، در این میان تصمیم هایی درست است که مستند به اطلاعات و واقعی باشد و هر کسی  دوست دارد به اطلاعات صحیح دست یابد، باید راه های مطمئنی برای به دست آوردن این اطلاعات داشته باشد.

وی افزود: جایگاه و رهنمودهای مرجعیت در عراق باعث حفظ جان و خون مردم عراق شده است آخرین مورد ایفای نقش مراجع دفاع از عراق و فتوای جهاد با داعش بود چرا که یک مرجع شیعی ارتش و لشکر ندارد و حتی برخی از آنها منزل مسکونی شخصی هم ندارند اما مالک دل ها و قلوب مردم هستند و هرگاه فتوای خود را اعلام کنند همه از آن تبعیت می کند و یکی از فرمایشات مرجعیت نیز تاکید بر حفظ وحدت اراضی و پرهیز از تجزیه عراق بود.

رئیس اوقاف شیعیان عراق گفت: هزاران نفر از آوارگان عراقی در مناطق شیعه نشین پناه یافته اند و هم اکنون نیز در حد فاصل میان نجف و کربلا موجود هستند، چون مرجعیت شیعه و اداره اوقاف شیعیان خود را ملزم به پذیرایی و استقبال از آنها و فراهم ساختن نیازهای آنها می دانند.

وی افزود: عراق همواره کشور همزیستی مسالمت آمیز بوده و تمام طوایف آن به عنوان شهروندان برابر در کنار هم زندگی کرده اند، اما ناگهان با حضور گروهی روبرو شدیم که آبروی اسلام را با جنایت های خود خدشه دار کرد.

سید موسوی گفت: مصر جایگاه قابل توجهی در فرهنگ و رسانه جهان عرب دارد و از این رو من به شما پیشنهاد می کنم گردشگری دینی را در مصر به راه بیندازند چرا که مصر بسیاری از اماکن و مراقد دینی را در خود جای داده است.

از سوی دیگر احمد العرابی گفت: قبل از اینکه به عراق بیایم تصور متفاوتی درباره اوضاع داشتم و بسیاری از دوستان به ما می گفتند به عراق نیاییم، اما امروز مطمئن شدیم که اوضاع آن چنان که رسانه ها می گویند نیست و ما می دانیم کسانی هستند که برای از بین بردن وحدت عراق مرد کمین نشسته اند و ان شاء الله مشاهدات خود از عراق را در مصر بازگو خواهیم کرد.

وی درباره پیشنهاد رئیس اوقاف شیعیان عراق درباره پذیرش گردشگران دینی توسط دو کشور نیز گفت: ما از این پیشنهاد استقبال می کنیم و برای بازگشت روابط دوستانه دو کشور تلاش می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha