سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
عابدینی نماینده ولی فقیه قزوین

حوزه/ وابستگی ها و تعلقات خاطر حزبی و جناحی در کار معلمی جایگاهی ندارد و اگر مسائل حزبی و سیاسی در امر تعلیم و تربیت وارد شود، خسارات فرهنگی و سیاسی به بار خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران، معاونین و معلمان نمونه آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در تعلیم و تربیت، تزکیه و تهذیب مقدم بر هر امری است و کسی می تواند در این راه قدم بردارد که قبل از اینکه دیگران را به این راه توصیه کند خودش در راه تزکیه نفس خود قدم برداشته باشد.

وی افزود: کرامت انسانی معنا و مفهوم دیگری است که باید در امر تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد و همه برخوردها و نوع رفتار ها در جهت کرامت انسانی باشد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: وابستگی ها و تعلقات خاطر حزبی و جناحی در کار معلمی جایگاهی ندارد و اگر مسائل حزبی و سیاسی در امر تعلیم و تربیت وارد شود، خسارات فرهنگی و سیاسی به بار خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ممکن است کسی فعال سیاسی هم باشد، اما این فرد وقتی در سر کلاس درس حاضر می شود باید فقط برای انجام وظیفه خویش به عنوان یک معلم به فعالیت بپردازد.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: اگر کسی ادعا کند که انسان و معلم خوبی است باید در هر اتفاقی به تشخیص خود راهی را انتخاب کند که مورد رضای خداوند است، چنین شخصی دارای ارزش و احترام زیادی است.

وی، داشتن خشیت در برابر خداوند را خصوصیت دیگر یک معلم شایسته عنوان کرد و گفت: مطابق آیات الهی خاشع ترین افراد در پیشگاه خداوند علما هستند و آثار خشیت و خضوع الهی و احساس کوچکی در برابر عظمت خداوند باید در چهره، بیان، تصمیم گیری ها و تمام حرکات و سکنات یک معلم مشاهده شود.

امام جمعه قزوین، داشتن اخلاص را از دیگر خصوصیات یک معلم نمونه عنوان کرد و ابراز داشت: اگر یک معلم در کار خود اخلاص داشته باشد، چشمه های معرفت از درون این فرد جوشیده و در رفتار، گفتار و قلم او و در ارتباط با مردم و فرزندان آنها جاری می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: هر کس برای رضای خداوند دانش افزاید و به دیگران هم بیاموزد در حقیقت عالم و آدم،  بزرگ دیده می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha