یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سیدحسین نقوی حسینی

حوزه/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ماجراجویی آل سعود که منجر به کشته شدن مسلمانان بی سلاح و بی گناه یمن می شود، داد مجامع بین المللی را نیز در آورده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» ضمن محکوم کردن ماجراجویی آل سعود و کشورهای حامی آن گفت: حمله ددمنشانه به مردم آزادی خواه یمن در هیچ منطق بین المللی نمی گنجد.

وی گفت: گناه مردم یمن چیزی جز آزادی خواهی و احساس مسئولیت برای سرنوشت کشور خود نیست و این که ایادی استکبار، آل سعود را به این حمله وحشیانه تشویق کرده و حمایت می کنند نشانه خوی درندگی آمریکا و استکبار جهانی علیه ملت های بی دفاع اند و مظلوم می باشد.

نماینده ورامین با تاکید بر اینکه کشورهای مسلمان باید نگران تفرقه افکنی غرب باشند گفت: نان غرب در گرو اختلاف اندازی میان مذاهب گوناگون اسلامی است و سعی می کند اختلافات ناچیز شیعه و سنی را دامن بزند و منازعات قومی و قبیله ای را بین گروه های مختلف سیاسی فعال نماید.

نقوی حسینی، تفکر وهابیت را خطرناک دانست و گفت: وهابیت که فرقه ای جعلی و دست نشانده استکبار جهانی است در ایجاد تنش و چالش میان مسلمانان به وجود آمد و متاسفانه در ضربه زدن به اتحاد مسلمانان موفق عمل کرده است،

وی خاطر نشان ساخت: رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد خطر افراطی گری و خشونت را گوش زد کرد اما متاسفانه چون نان ایادی استکبار در تفرقه افکنی است به این مهم توجه نشد و سازمان ملل هیچ گاه درصدد مهار خشونت ها بر نیامده است.

وی با ابراز تاسف از افراط بیش از حد در بدنه دولت عربستان گفت: این تفکر باعث بر هم زدن وحدت جهان اسلام شده و در نهایت همه مسلمانان از این ناحیه خسارت می بینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس داعش را تهدیدی جدی برای دنیا دانست و گفت: داعش تهدید جدی برای مذهب خاصی نیست، بلکه یک تهدید جهانی است.

وی داعش را مولود نامشروع وهابیت دانست و گفت: افراطی گری به وحدت جهان اسلام لطمه زده و این زنگ خطری است که عربستان باید به آن توجه کند و بداند اگر امروز به یمن لشکرکشی کرده، روزگاری را می‌ببیند که داعش بر عربستان سایه انداخته و امنیت آن را نشانه خواهد گرفت.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه داعش به زودی از عراق برچیده خواهد شد گفت: این گروه تروریستی دیگر هیچ پایگاهی نخواهد داشت، تنها جایی که برایش باقی می ماند، کشورهایی است که از آن حمایت کرده اند و عربستان باید نگران آن روز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha