چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
لروند پلدختر

حوزه / آل سعود ادعای خادم الحرمینی را دارد، ام با کمک هم پیمانان خود حملات وحشیانیه ای را علیه مردم یمن انجام می دهد و این مسئله نشان دهنده آن است که هیچ تقیدی به اسلام و قرآن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه پلدختر، در آئین تجلیل اساتید مدرسه علمیه امام رضا(ع)، گفت: در دین مبین اسلام توجه ویژه ای به علم آموزی شده و در این رابطه احادیث و روایات فراوانی مبنی بر جایگاه علم ذکر شده است.

وی افزود: علم به تنهایی باعث پیشرفت جوامع نمی شود، لذا باید تحصیل علم همراه با تهذیب نفس باشد تا راه سعادت بشر را هموار سازد.

امام جمعه پلدختر با اشاره به نبود معنویت در جوامع غربی، گفت: غربی ها امروز با همه پیشرفت خود نتوانسته اند راه سعادت و خوشبختی را طی کنند و این آشفتگی به خاطر نبود معنویت در جوامع غربی است.

وی به جنایات عربستان نیز اشاره ای کرد و گفت: آل سعود ادعای خادم الحرمینی را دارد، ام با کمک هم پیمانان خود حملات وحشیانیه ای را علیه مردم یمن انجام می دهد و این مسئله نشان دهنده آن است که هیچ تقیدی به اسلام و قرآن ندارد.

*لزوم تکریم اساتید

حجت الاسلام علی رحمتی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر نیز در این مراسم با اشاره به این که براساس روایات، تکریم استاد همانند تکریم اولیای الهی است، گفت: معلمان برای تعلیم و تهذیب شاگردان، خدمات ارزنده ای را به بشر ارائه می دهند و باید مقام والای آنان ارج نهاده شود.

وی همچنین خواستار تاسیس صندوق قرض الحسنه در مدراس علمیه به عنوان پشتوانه و رفع نیازهای مادی اساتید و طلاب شد.

*ضرورت فراهم سازی زیرساخت های پژوهشی

حجت الاسلام عبدالرضا سلمیانی، معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر نیز در سخنانی گفت: امروز باید به بحث پژوهش و فراهم کردن زیر ساخت های پژوهشی در حوزه های علیمه توجه جدی شود تا طلاب علاوه بر کسب علم، پژوهش های خود را نیز در راستای حل مشکلات جامعه انجام دهند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از 12 استاد و محقق مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر تجلیل شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha