سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 349764
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
دانشنامه گذشته و حال نجف

حوزه/ جلدهای چهارم و پنجم دانشنامه گذشته و حال نجف اشرف با تمرکز بر سادات حسنی منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزای«حوزه»، شعبه احیاء التراث وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی جلد چهارم و پنجم دانشنامه گذشته و حال نجف اشرف را با تحقیق دکتر علی خضیر حجی منتشر کرد. این دو مجلد از دانشنامه در مورد خاندان های علمی و ادبی حسنی نجف اشرف می باشد.

دکتر خضیر حجی در این باره گفت: دو مجلد جدید این دانشنامه به معرفی تاریخ علمای حوزه علمیه نجف اشرف در قرن های گذشته پرداخته است.

وی افزود: این کتاب از کتب نادری است که از اهمیت زیادی در زمینه تاریخ مدرسه علمیه نجف اشرف برخوردار است؛ چرا که در آن علمای زیادی از این مدرسه معرفی شده و به نسخه های خطی گرانبها و همچنین آثار و تالیفات جدید این علما اشاره شده است.

گفتنی است که این دو مجلد تا نیمه قرن چهارده هجری را پوشش می دهد و مؤلف آن فرصت اتمام آن را پیدا نکرد تا اینکه خداوند متعال اکنون فرصت تحقیق آن را فراهم ساخت و با مقدمه سید محمد بحرالعلوم به چاپ رسید و این مقدمه در واقع آخرین نوشته ایشان می باشد و این کتاب به معرفی هجده خاندان حسنی پرداخته است.

شیخ علی الشکر رئیس بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی نیز در این رابطه گفت: این اثر اولین اثر از این نوع می باشد که از میان نسخه های خطی آستان مقدس علوی چاپ و منتشر می شود و کارشناسان متخصص آستان مقدس بر انتشار آن نظارت دارند و تلاش پیوسته ما بر این است که بتوانیم در جریان فکری و فرهنگی نجف اشرف به عنوان شهر امیرالمؤمنین و شهر علم و علما سهیم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha