دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عدم تحریف پذیری حکومت جهانی امام عصر(عج)، اظهارداشت: حکومتی که نبی خاتم(ص) تاسیس فرمود بعدها مورد تحریف و بی‌رحمی‌ها قرار گرفت، ولی در حکومت جهانی امام عصر(عج) چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر قدردانی از نعمت های خداوند،اظهارداشت: اگر چه خداوند متعال انسان ها را از نعمت عقل برخوردار کرده تا از این طریق خوب را از بد تشخیص دهد و همچنین فطرت پاک الهی و توحیدی در نهاد تمام انسان‌ها قرار داده تا بتوانند راهنمای انسان باشد ولی برای تکمیل عقل و فطرت از بین ما افرادی را به عنوان پیامبر مبعوث فرموده است، که آخرین ایشان، پیامبر عالی قدر اسلام، خاتم الانبیا(ص) است.

وی با اشاره به آیه سه سوره مائده که می‌فرمایند:« الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»، اضافه کرد: دینی که توسط پیامبر اسلام(ص) از ناحیه خداوند متعال به بشریت عرضه شد، کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فراموشی ادیان الهی در عصر بعثت نبی مکرم اسلام اذعان داشت: دورانی که پیامبر اسلام(ص) به پیامبری مبعوث شدند، انسان‌هایی که از جاهای مختلف کره زمین در آن دوران زندگی می‌کردند از تعالیم حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) تا حدی در اختیار داشتند و کم و بیش به آن پایبند بودند.

وی افزود: بخش‌هایی از عربستان، مکه و مدینه که مردم بت پرست بوده و از آیین حضرت ابراهیم و موسی و عیسی(ع) دور شده بودند، خداوند متعال از روی لطف و احسانی که به بندگان خود دارد، رسول اکرم(ص) را مبعوث فرمود.

استاد حوزه و دانشگاه دوران جاهلیت را دوران قتل‌های بی‌رحمانه خواند و ادامه داد: دوران جاهلیت دورانی بود که مردم با اندک بهانه‌ای به قتل یکدیگر اقدام و دختران خود را زنده به گور می‌کردند، نظافت و بهداشت در بین‌شان بسیار پایین بود، رسومات جاهلی و خرافی داشتند که در راس آن‌ها بت پرستی بود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال، پیامبراکرم(ص) را مبعوث فرمود تا هم صلح، صفا و انسانیت را در بین مردم گسترش دهد و هم تعالیمی بیاورد که باعث سعادت دنیا و آخرت آن‌ها باشد و هم زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را در زمینه اخلاقی و بهداشتی و سایر زمینه‌ها تعالی و پیشرفت دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز به عدم تحریف تعالیم دین اسلام اشاره و بیان داشت:  تعالیم الهی در قرآن مجید و سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان بدون تحریف به شکرانه الهی تداوم یافته و الان در اختیار بشریت است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان مربی بشریت و جهان بشریت از مردم دستگیری کرده و آن‌ها را به سمت پروردگار، نورانیت و ارزش‌های انسانی سوق داده‌ است.

شباهت های بعثت پیامبر(ص) با عصر ظهور

عضو خبرگان رهبری به شباهت‌های بعثت نبی اکرم(ص) با عصر ظهور منجی(عج) اشاره کرد و اذعان داشت:با ظهور آخرین وصی پیامبرنبی(ص) یعنی امام عصر(عج)  کره زمین همان تحول و سوق یافتن به سمت معنویت را طی می کند که در عصر بعثت رسول خدا(ص) اتفاق افتاد است.

وی ادامه داد و گفت: دوران جاهلیت با بعثت پیامبر اکرم(ص) مردم از جاهلیت به سمت معنویت و نور هدایت شدند، در عصر ظهور نیز از ظلم و جاهلیت به دوران نورانیت منتقل می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز تصریح کرد: تعالیم الهی چه توسط پیامبر(ص) و چه به دست وصی ایشان باهدف عرضه اسلام واقعی، در روی کره زمین موجب تحقق عدالت و انسانیت میان انسان ها می شود.

وی افزود: حکومت نماینده الهی در زمین بسترساز رواج جامعه بشری سالم، کاهش ظلم و ستم و تکامل عقلانیت می شود، همچنین که پس از بعثت پیامبراکرم(ص) تمدن نوین اسلامی شکل گرفت و به عنوان بهترین تمدن در طول تاریخ بشریت ثبت شد، حکومت امام عصر(عج) نیز همین تاثیر را دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عدم تحریف پذیری حکومت جهانی امام عصر(عج)، اظهارداشت: حکومتی که نبی خاتم(ص) تاسیس فرمود بعدها مورد تحریف و بی‌رحمی‌ها قرار گرفت، ولی در حکومت جهانی امام عصر(عج) چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

*احیای تعالیم الهی در عصر ظهور منجی(عج)

وی افزود: تشابه‌های مهمی که در بین عصر ظهور حضرت مهدی(عج) و بعثت نبی مکرم(ص) وجود دارد این است که تعالیم الهی دوباره در جامعه احیا می‌شود، در بعضی از احادیث آمده است که فرمودند:« وقتی امام عصر(عج) ظهور می‌فرمایند، آنقدر مردم از تعالیم الهی دور شده‌اند که خیال می‌کنند تعالیمی که امام زمان(عج) می‌فرماید تعالیم جدیدی است در حالی که تعالیم جدیدی نیست و همان تعالیم قرآن کریم است».

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: در عصر بعثت پیامبر(ص) وقتی مردم از آیین الهی، دین حضرت ابراهیم و موسی و عیسی –علیهم السلام- فاصله گرفته و دچار بت پرستی شده بودند و پیروان ادیان هم در دین‌های خود تحریف‌های متعددی داشتند، دین رسول اکرم(ص) را جدای از سایر ادیان تصور می‌کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha